والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

مناظره یا تست روانشناسی

دوشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۲، ۰۱:۴۸ ب.ظ

 

 تناقض گفتاری و رفتاری مدعیان اعتدال در مواجهه با 8 عکس
 
کسی که در پاسخ به یک سوال غیر منتظره خود را می‏ بازد چگونه می‏تواند مدیریت بحران کند؟ نامزدی که روحیه ‏ای نا امید داشت بی اختیار خود را افشا می‏کرد، آنکه همه چیز را منفی می‏دید حتی یک بازار شلوغ و یک کشتزار سرسبز را معکوس می‏دید و انرژی منفی می‏داد، آنکه دم از فراجناحی می‏زد در هر عکسی سعی بر خورده گیری به وضع موجود داشت و اعلام می‏کرد که جناحی می‏اندیشد و جناحی می‏بیند و قطعاً جناحی هم عمل خواهد کرد. آنکه مدعی بود توپ را به زمین سایرین نخواهند انداخت در شرح عکس ترافیک خود را نشان داد.

به گزارش سرویس نقد رسانه پایگاه 598، یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با ده انتخاب گذشته تفاوت‏هایی دارد که یکی از مهمترین آنها در محور تبلیغات است. در این انتخابات تبلیغات غیر قانونی زودرس و سفر به استانها و شهرستانها به حداقل ممکن رسید. اصولاً با توجه به اینکه جناح‏ های مختلف در تعیین نامزد خود در سردرگمی کامل به سر می‏برند و افراد متعددی داعیه شایستگی داشتند تصمیم گیری را به تاخیر انداخت.



با تذکرات و تاکیدهای متعدد مقام معظم رهبری و هشیاری بیش از پیش مردم چاپ بنر، پوستر و تبلیغات میدانی و خیابانی پرهزینه نیز اثر خود را از دست داده است. بنابراین همه توجه‏ ها به استفاده از فضای ایجاد شده در رسانه ملی معطوف شده است. این برنامه‏ ها چند دسته اند؛ دسته اول برنامه ‏های نامزد محور است که در آن نامزد صاحب برنامه هر چه دل تنگش می‏خواهد می‏ گوید و معمولاً همه را با سیاه نمایی تخریب می‏کند؛ وضعیت موجود را غیر انسانی، فلاکت بار، تحقیر آمیز، ظالمانه، غیر علمی و... می ‏نمایاند و کلید سعادت و رفاه و آسایش و... را در رأی دادن به خود معرفی می‏کند.
 

 


مصاحبه در برنامه 45: 22 نیز با اینکه دارای مجری است و نامزد با سوالاتی روبرو می‏شد اما در آنجا نیز آزاد است که از پاسخ سوال منحرف شود و هر چه می‏خواهد بگوید. منتظر نوع سوم برنامه‏ ها یعنی مناظره ‏ها بودیم تا تحلیل‏ ها و وعده ‏ها با نقد کارشناسی روبرو شود و سره از ناسره مشخص گردد اما محافظه‏ کاری رسانه این فرصت را نیز به تکرار مکرر ادعاها تبدیل کرد و نامزدهای محترم ترجیح دادند از نقد صریح آراء یکدیگر بپرهیزند و بعضی به ابراز ادعا ادامه دادند.

اما این برنامه ظرائفی داشت که اگر بر آن دقت شود می‏تواند وجوهی از شخصیت نامزدها را بارز کند در آخرین قسمت این برنامه 8 عکس به نمایش گذاشته شد و از نامزدها خواسته شد آنچه از آنها برداشت می‏کنند بیان نمایند؛ ابتدا به نظر می‏رسید که این کار تنزل برنامه و شخصیت نامزدهاست اما از منظر دیگر این یک تست روانشناسی بود که ما را به نکاتی روبرو ساخت.

نامزدی که روحیه ‏ای نا امید داشت بی اختیار خود را افشا می‏کرد، آنکه همه چیز را منفی می‏دید حتی یک بازار شلوغ و یک کشتزار سرسبز را معکوس می‏دید و انرژی منفی می‏داد، آنکه دم از فراجناحی می‏زد در هر عکسی سعی بر خورده گیری به وضع موجود داشت (بدون اینکه از عکس‏ها برآید که مربوط به چه زمان و چه مکانی است) و با زبان بی زبانی اعلام می‏کرد که جناحی می‏اندیشد و جناحی می‏بیند و قطعاً جناحی هم عمل خواهد کرد. آنکه مدعی بود توپ را به زمین سایرین نخواهند انداخت در شرح عکس ترافیک خود را نشان داد.

بعد از این دقت، نقش سوالات تستی و فرصت‏ های کوتاه 90 ثانیه ‏ای برای نقد سخنان 3 دقیقه ‏ای و یا جمع بندی نظرات در 2 دقیقه هم روشن شد. در سوالات تستی فرصت برای کلی بافی و فرار از پاسخ‏گویی و اعلام نظر صریح گرفته شد لذا تناقض ‏های بسیاری از بعضی آقایان آشکار شد. در این پاسخ‏گویی ضریب هوشی، اقتصاددان یا اقتصادخوان بودن و یا تکرار حرف‏های اقتصادی از حفظ شده بدون اینکه عمق بحث دریافت شده باشد و وضعیت واقعی کشور دیده شود، نظام فکری داشتن یا التقاطی و متشتت فکر کردن روشن شد.

نامزدهای محترمی که دم از تبعیت مطلق از قانون می‏زدند نفرمودند که وقتی لایحه بودجه 92 را مجلس بسته است کم و زیاد کردن یارانه‏ ها و تخصیص‏ های گوناگون علمی یا دل بخواهی خود را از کدام منبع تأمین خواهند کرد و چگونه تحت برنامه موجود این کار را عملی خواهند کرد؛ از بعضی از صحبت‏ها معلوم شد که اصلاً برنامه و بودجه امسال را نخوانده و ندیده اند و خیال می‏ کنند تنها فاعل مطلق کشور رئیس جمهور است!

آقایی که ادعا می‏کرد تورم موجود ناشی از فعالیت بیش از کشش کشور توسط دولت است و دولت را به استقراض از بانک مرکزی یا ریختن اعتبار فعالیت‏های عمرانی بیش از حد به بازار می‏دانست چگونه در بحث‏های گوناگون تعهداتی برای دولت می ‏تراشید که منبع درآمدی برای آنها وجود ندارد و یا حداقل معرفی نمی‏کرد و اگر هم معرفی می‏کرد از تناسب آن با برنامه و بودجه موجود سخنی به میان نیاورد؛ آنهایی که در پاسخگویی‏ ها نه به سند چشم انداز نه برنامه توسعه، نه لایحه بودجه توجه نداشتند چگونه دم از برنامه منسجم و قانون گرایی و سیستم عادلانه متعادل می‏زدند.

کسی که در پاسخ به یک سوال غیر منتظره خود را می‏ بازد چگونه می‏تواند مدیریت بحران کند؟ کسی که از دادن پاسخ کوتاه و صریح عاجز است و به جای پاسخ گویی سوال را تکرار می‏کند و یا در پاسخ خود کلیاتی را که در برنامه‏ های قبل گفته است زیر سوال می‏برد چگونه می‏تواند دم از علم گرایی و تجربه گرایی و... بزند؟ آنکه به جای کلمه مار عکس مار می‏کشد و در هر جلسه سعی می‏کند در گروهی از مخاطبان با سیاه نمایی و یا واقع نمایی منتزع از سایر واقعیات ایجاد هیجان کاذب کند و جلب آراء نماید چگونه دم از صداقت با مردم می‏زند؟ آیا وضعیت موجود ما یک نقطه مثبت هم ندارد؟

 آیا ما در همه چیز از همه جای جهان عقب تریم؟ آیا ما روز به روز سقوط کرده ایم و اکنون در فقر و فلاکت و بیچارگی مطلق به سر می‏بریم؟ نامزدهایی که ما را اینگونه معرفی می‏کنند چگونه می‏توانند عزت ملی و عزت مردم و انقلاب را پاسدار باشند؟ آیا این سخنان دستاویز دشمنان ما قرار نخواهد گرفت؟ آیا چند رأی بیشتر ارزش این هزینه را دارد؟ آقایان اگر بنا نیست در صحنه جواب بعضی از حرف‏های شما داده شود، خدایی هست، معادی هم هست و هر کس باید پاسخگوی حرف‏ها و مواضع خود باشد پس مواظبت کنید.

آیا بیش از سه دهه نیست که ما با انواع و اقسام حیله ‏ها و ترفندهای دشمن از جنگ تحمیلی تا محاصره و تحریم اقتصادی دست و پنجه نرم می‏کنیم و بحمدالله تا کنون دشمن را شکسته ‏ایم و انشاءالله بعد از این هم خواهیم شکست؟ آیا وضعیت موجود متأثر از جنگ اقتصادی دشمن نیست؟ آیا پشت مردان حاضر در این جنگ را خالی کردن حفظ نظام و اقتدار آن است؟ آیا اشکالات واقعی را بزرگ یا برجسته کردن و اشکالات غیر واقعی را به آن ملحق نمودن و مردم را از وضعیتی که دارند نگران کردن تدبیر است؟ آیا پرداختن به ضعف ‏ها و حتی قوت ‏ها و دست‏آوردها را هم معیوب جلوه دادن عدالت است؟ آیا به کسی که موقعیت تاریخی و جهانی کشور را در جنگ بین حق و باطل نمی‏شناسد و فقط به امور خرد توجه دارد و آنها را هم از دریچه تنگ منیت‏ ها و گروه‏گرایی ‏ها می‏ نگرد می‏توان اعتماد کرد؟

در آخر باید به رسانه ملی آفرین گفت که با این طراحی بدون اینکه تنشی ایجاد کند و یا با نامزدهای محترم درگیر شود، اخلاق، افکار و برنامه‏ های آنها را شفاف سازی کرد و امید است که در دو برنامه آینده نیز با غافل‏گیری و ظرافت‏های بیشتر مرد میدان مدیریت این کشور را معرفی کند؛ کشوری با این مردم شریف، ایثارگر، متین و با عظمت که سی و چند سال است که با همه قدرتهای استکباری می‏ جنگد و خود را به جایگاهی رسانده است که در مقابل زورگویی‏ های آنها در داخل و خارج استقامت می‏کند و خود را به برابری با ابرقدرت‏ها رسانده است و به امید خداوند با گذر از این گردنه مهم باز هم دشمن را به عقبت نشینی واخواهد داشت. حال بر من و توست که از بین این نامزدها مرد میدان صداقت، شجاعت، استقامت، تقوی، اخلاق، عدالت و مردم داری را بیابیم.

 

ا.رحمتی

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۳/۱۳
والفجری ها

نظرات  (۳)

 این غرضی انگشتشو کرد تو گوشش و یه هلیکوپتری باهاش زد، در این حد که گفتم الان پره هاش گیر میکنه به جلیلی!
گاج خلاصه سوالات مناظره را همراه با پاسخ های تشریحی منتشر کرد!
عکس بعدی آنجلینا جولی:
کاندیدای اول: قدر آئینه بدانید چو هست، نه در آن لحظه که افتاد و شکست
کاندیدای دوم: این ضعف صداوسیمای اونا رو نشون میده
کاندیدای سوم: عکس اشتباهه!
کاندیدای چهارم: این عکس یه آقاست که خانومه
کاندیدای پنجم: این تصویر یک بیمار سرطانیست که با مدیریت بنده خوب شد
کاندیدای ششم: وظیفه دولت من حل معضل شوهر در جامعست
کاندیدای هفتم: فکر کنم یک هلوی له شده اس
کاندیدای هشتم: این مشکل کمبود سانسور در جامعه رو نشون میده
 اول مناظره بابای من فقط به این گیر داده که چرا جلیلی سه تا لیوان آب داره
غرضی فقط با موز مخالفه، با بقیه میوه ها موافقه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی