والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر


حضرت آیت‌الله مصباح یزدی، رئیس مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در جمع تعدادی از طلاب با اشاره به اینکه رهبر جامعه اسلامی باید بتواند مصلحت اسلام را شناخته و تصمیمی بگیرد که مصلحتش برای جامعه بیشتر باشد، ابراز داشت: باید در رفتارها، برخورد‌ها و موضع‌گیری‌ها عاقلانه بیندیشیم، دقت نظر داشته باشیم، و حسن ظن به تدبیر مقام معظم رهبری داشته باشیم؛ تدبیری که در جهان ما نظیر ندارد.


علامه مصباح یزدی در ادامه با اشاره به بخش‌هایی از خطبه امیرالمؤمنین(ع) در نهج البلاغه گفت: حضرت علی(ع) تأکید می‌کند که هرگز پیروزی دین خدا، تابع کثرت افراد، یا شکست اسلام تابعی از قلیل بودن افراد نبوده است،‌ بلکه هرجا مسلمانان بر خدا توکل کرده، تقوا را با صبر و پایداری همراه کردند، خدا هم به همان میزان مؤمنین را یاری کرده است.

وی ادامه داد: با وجود اینکه نظر حضرت علی(ع) نسبت به خلیفه(دوم) و ظلم‌هایی که از جانب او به خودش روا شده است، ظاهرا باید مشخص باشد، اما حضرت علی(ع) او را به بهترین وجه راهنمایی کردند، چرا که اینجا مسأله شخصی مطرح نبود بلکه اسلام در خطر بود.

این رفتار حضرت علی(ع) به ما می‌آموزد که حتی به کسانی که از نظر فکری و ارزشی با ما مخالف هستند، باید مشورت درست بدهیم، و جایی که مصلحت اسلام در میان است، خودمان هم کمک کنیم.

ایمان به اسلام کمبود تعداد را جبران می‌کند

استاد تفسیر قرآن کریم افزود: به فرموده امیرالمؤمنین(ع)، ایمان به اسلام کمبود تعداد را جبران می‌کند، و عزت مؤمنان با اتحاد و همبستگی حول محور تقوا و صبر حاصل می‌شود؛ لذا تا زمانی که خدا را داریم و این همبستگی را رعایت کنیم، خدا نیز ما را رها نخواهد کرد، و اگر لازم باشد با امدادهای غیبی خود ما را یاری خواهد داد؛ اما اگر راحت طلب و به دنبال سازش بوده، 35 سال مقاومت در برابر آمریکا را اشتباه دانستیم، یا برای مقاومت بر توان و تجهیزات خود متکی بودیم و نه خدا، او هم ما را رها خواهد کرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هر کس باید ببیند که رفتارش به نفع اسلام است یا خیر، و همه رفتارهای ائمه(ع) ما نیز از صلح امام حسن(ع) و قیام امام حسین(ع) گرفته تا پذیرفتن ولایتعهدی مأمون توسط امام رضا(ع) و داماد خلیفه شدن حضرت جواد الائمه(ع)، همه تابع همین اصل بوده که نفع این کارها در شرایط خاص خودش برای اسلام از ضررش بیشتر بوده است. 


نظرات  (۱)

این همه دم از رهیری وولایت می زنید رهبری که از مذاکر کنندگان مایت کرد وگفت اوناروسازش کار ندونیند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی