والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

عزاداری محل- محرم سال 1392

جمعه, ۲۴ آبان ۱۳۹۲، ۰۹:۴۲ ق.ظ

امسال نیز همچون سال های قبل عزاداری های شیعیان در نقاط مختلف دنیا با شکوه هر چه تمام برگزار گردید و مردم بار دیگر علاقه و محبت خود نسبت به اهل بیت را به منصه ظهور قرار دادند.

اجتماع های بی نظیری که بر این مناسبت بر پا گردید بی شک از بی نظیرترین اجتماعات در دنیا بوده است.

اجتماع عزاداران حسینی در زنجان و کرمان و یزد و در خود کربلای معلا و ... تنها گوشه ای بود از ابراز ارادت شیعیان و محبین به آقا اباعبدلله الحسین (ع).

خمینی شهر ما هم که معروف به حسینیه ایران است از این قاعده مستثنی نبوده و شهر یکپارچه غرق در ماتم و عزا بود و باید بر این همه علاقه و اشتیاق به خاندان پیامبر اسلام، افتخار کرد.

مردم محل اندآن هم طبق سال های گذشته و با شکوه تر از آن به اقامه عزا پرداختند.

از جمله برنامه های محل هم دستجات عزادرای بوده که از شب سوم محرم از مسجد چهارده معصوم(ع) آغاز و شب چهارم از مسجد حضرت علی اکبر، شب پنجم از مسجد حاج مجیر، شب ششم از مسجدالشهدا، شب هفتم مسجدحضرت حجت(عج)، شب هشتم مسجد مصلی، شب تاسوعا از مسجد رضوی ، و روز تاسوعا و شب عاشورا از مسجد حضرت امام خمینی (قدس) ادامه یافت که تجمع بی نظیر عزاداران حسینی در دستجات و همچنین نظم و ترتیب بی نظیر حرکت زنجیر زنان که از جمله عزاداری های سنتی و با ارزشی است که سینه به سینه و نسل به نسل آمده و انشأالله تا ظهور منتقم خون حسین با شکوه بیشتری ادامه خواهد داشت، بیش از هر چیز دیگری به چشم می آمد.

و البته هیئت ها و محافل نیز برنامه خاص خود را در این ده شب برگزار نمودند که از جمله آنها هئیت حضرت جوادالائمه با سخنرانی حجت السلام رضایی و مداحی آقایان شفیعی و هاشم زاده و سعید رحیمی(حسینیه جواد الائمه)، مکتب الزهرا (مسجد المهدی)، هیئت الزهرا با سخنرانی دکتر خادمی و مداحی آقای هاشمیان(حسینیه الزهرا) و سایر هیئت ها و محافل که برنامه های مخصوص خود را داشته.

همچنین در روز عاشورای حسینی نیز برنامه های عزاداری ادامه داشته به این ترتیب که در ابتدا از حدود ساعت 8:30 صبح، دسته عزاداری زنجیرزنی و سینه زنی حرکت خود را از مسجد جامع حضرت امام خمینی(قدس) شروع کرده و بعد از یک دور کوتاه و سریع در محل، از گذر مدرسه فاطمیه به سمت گذر های بعدی و تا مسجد حضرت حجت(عج) ادامه داده و شبیه خوانی نیز یکی پس از دیگری به دنبال آن در حرکت بوده که از جمله آن اجرای تعزییه حضرت مسلم و دوطفلان، تعزییه حر, عباس پشت خیمه، حر توبه، شهادت حضرت علی اکبر، شهادت حضرت قاسم، عباس آب آور و شهادت حضرت عباس، غلام ترک، امام وداع (شهادت حضرت علی اصغر)، درویش، قتلگاه (شهادت امام)، خار مغیلان(حضرت رقیه) و طایفه بنی اسد(عرب ها) که در 10 گذر به ترتیب: گذر فاطمیه،مدرسه علمیه، گذر مسجد شهدای موسوی( همان احمدیان یا کمالی ها)- گذر سجادیه(مدرسه وطن)- گذر مسجد رضوی-گذر مسجد حاج مجیر- گذر مسجد الشهدا(گلزار شهدا)- گذر مسجد مصلی- گذر سید الشهدا(جنب حمام نمره)- و در آخر گذر مسجد حضرت حجت(عج) به اجرا گذاشته شد که تا حدود ساعت 22 به طول انجامید.

اجر همه کسانی که در این عزاداری ها، بی ریا و مخلصانه شرکت کرده و یا در برگزاری باشکوهتر آن کمک کرده با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع).

 

دسته زنجیرزنان شب عاشورا- ورود به مسجد رضوی

 

 سر دسته زنجیرزنان محل-مسجد رضوی

 

 و این هم نماز جماعت عزاداران- مسجد حاج مجیر:

نظرات  (۶)

صف ابگوشت مسجد مصلی که یه بارم یه شهید داد
اسراف در روز عاشورا را هم اضافه بفرمایید.

بازهم دوباره توی صف غذای امام حسین شلوغ بازی میکنید که جون یه نفر را بگیرید یا نه؟!
کی شما میخوایید یاد بگیرید توی صف ایستادن و غذا گرفتن را ؟!
کاش یخورده رفتارهای حسینی را یاد میگرفتید
فکر کنم توی محل  روز عاشورا بیشتر از اینکه عزاداری کنیم اسباب خنده و تفریح جور میکنیم
دور هم خوش مگیذره!
۲۹ آبان ۹۲ ، ۲۰:۴۱ علیک السلام

فردا زخون این جان نثاران دین سر فراز است

۲۸ آبان ۹۲ ، ۱۴:۳۴ والفجری ها
با سلام
ضمن تشکر از دوستان عزیزی که بانظرات خود ما را در مطالب ارائه شده یاری فرموده،خواهشمند است فقط نظرات مربوط به موضوع ارائه شده در همان پست را ارسال فرمایید.
به دلیل کثرت نظرات نامربوط به خبر یا مطلب ارائه شده در برخی از پست ها، از این پس نظراتی که با موضوع ارتباطی ندارد نمایش داده نخواهد شد.
اگه میشه صدای حاج حسن کریمی را بذارید تو وبلاگ جالبه
امشب ثارالله
با انصارالله
گرم نماز است
فردا زخون این جان نثاران
این سر فراز است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی