والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

اندآن بدون مؤسسه‌ی حضرت حجت(عج)

يكشنبه, ۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۱:۰۰ ب.ظ

«اندآن بدون مؤسسه‌ی حضرت حجت(عج) هیچ چیز ندارد!»

جمله‌ی فوق را مدتی پیش از یکی از مسئولین مؤسسه حضرت حجت(عج) شنیدم. وی که در کوچه با او برخورد کرده در تأیید کلام خود عیناً همین جمله را از زبان حاج حسین تدین(مداح) نیز بیان کرد که به گفته‌ی خود، حدود سه ساعت با وی مصاحبه کرده بودند.

البته ما منکر خدمات ارزنده‌ی این مؤسسه نیستیم، لکن در نقد این سخن به نظر می‌رسد که اولاً آقایان مسئول مؤسسه، اندآن را فقط در مدرسه‌ی علمیه‌ی حضرت حجت(عج)، مدرسه‌ی فاطمیه، مسجد گلزار الشهدا، صندوق قرض‌الحسنه و خیریه‌ی حضرت حجت(عج) می‌بینند و پنداشته‌اند که اگر این مکان‌ها را که در قالب مؤسسه حضرت حجت(عج) هستند از اندآن بگیریم دیگر اندآن هیچ چیز ندارد؛ حال آن‌که اندآن بسیاری چیزهای دیگر غیر از این پنج مورد دارد؛ به عنوان مثال محل ما غیر از گلزار شهدای جنت‌الکریم ده مسجد فعال دیگر نیز دارد یا مثلاً کتابخانه‌ی حضرت امام صادق(علیه‌السلام) هم دارد و... . پس صحیح نیست که بگویند اندآن بدون مؤسسه حضرت حجت(عج) هیچ نیست.

ثانیاً همان‌گونه که در کتاب عهد ماندگار(یا به قول مخالفین ظلم ماندگار) آمده است، این طور نوشته‌اند که پنج مکان مذکور تنها و تنها  به همت و تلاش مؤسسه حضرت حجت(عج) بنا شده است درصورتی‌که چنین نیست و دیگران هم در احداث و ساخت این مجموعه‌ها سهم بسزایی داشته‌اند. از یکی از مسئولین مؤسسه پرسیدیم که چرا در کتاب مذکور به نقش این افراد اشاره نشده است؟ با کمال تعجب پاسخ دادند که ما منکر خدمات آن‌ها نیستیم ولیکن آن‌ها هم بروند و در مورد زحمات خود کتاب بنویسند و فعالیت‌هایشان را انتشار دهند!!!

صرفنظر از این‌که کتاب عهد ماندگار به چه نیتی نوشته شده است، اصولاً با این ذهنیت کتاب نوشتن یعنی تحریف بخشی از تاریخ اندآن به نفع مؤسسه حضرت حجت(عج)، کاری که با هیچ یک از معیارهای شرعی و عرفی و عقلی سازگار نیست.

البته خود آقایان مؤسسه اذعان دارند که کتاب فوق‌الذکر اشکالات زیادی دارد ولی سؤال این است که چرا این اشکالات را به سمع و نظر مردم نمی‌رسانند؟! تا این شبهه در اذهان ایجاد نشود که وجود این اشکالات در کتاب و ایجاد فضای گل‌آلود پس از انتشار آن(علی قول خودشان) عمدی و با هدف بوده است. به عنوان مثال در همه‌ی دنیا همه‌ی انتشارات، کتاب‌های خود را با شناسنامه و مشخصات کامل چاپ می‌کنند ولی کتاب عهد ماندگار بدون شناسنامه است و به سهولت نمی‌توان گفت که این خطا سهوی بوده است.

خدا را شاکریم که هیچ‌گاه زحمات افراد دلسوز و مخلص را بدون اجر و مزد نمی‌گذارد و از خداوند منّان می خواهیم که ما را نیز در زمره‌ی خادمان مخلص قرار دهد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۵
والفجری ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی