والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

ولایت فقیه

دوشنبه, ۲۱ مرداد ۱۳۹۲، ۱۰:۱۲ ب.ظ

چندی پیش مطلبی با عنوان تخریب علامه مصباح در وبلاگ درج گردید که در ذیل آن خوانندگان محترم در مورد موضوع ولایت فقیه به بحث و تبادل نظر پرداختند. به همین دلیل بر آن شدیم تا سطوری در این باب بنگاریم.

ولایت فقیه موضوعی نیست که از انقلاب اسلامی ایران و از تفکرات گرانقدر حضرت امام خمینی(ره) نشأت گرفته باشد بلکه از ابتدا این موضوع در میان فقها رایج بوده و احادیثی هم در این زمینه داریم. فقهای عظام شیعه تقریباً در مورد اصل ولایت فقیه اختلافی ندارند و تنها در مورد گستره‌ی وظایف ولی فقیه آرای مختلفی وجود دارد. به نظر حضرت امام خمینی(ره)، ولی فقیه تمام وظایف امام معصوم(علیه‌السلام) در اداره‌ی جامعه را دارا می باشد و حتی می‌تواند مانند امام معصوم(علیه‌السلام) بنا به مقتضیات زمان، احکامی متفاوت صادر نماید، کما اینکه امام بزرگوار ما حج را که به نص قرآن کریم بر مسلمان مستطیع واجب می‌باشد، در برهه‌ای از زمان و بنا به دلایلی حرام اعلام نمودند.

اینکه معصوم از گناه و خطا و اشتباه مصون می‌باشد امری واضح است و لیکن کارگزاران حکومت معصومین از خطا و گناه مبرّا نبودند و شواهدی در این زمینه در تاریخ موجود می‌باشد. مصون بودن از گناه برای غیر معصوم با اتّکال به خداوند متعال و تعالیم دینی امری ممکن است و شخص غیر معصوم می‌تواند به مراتب و درجاتی از عصمت نایل شود ولی این مطلب بدین معنا نیست که چنین شخصی لزوماً از خطا و اشتباه نیز مصون باشد و باید بین گناه و خطا فرق گذاشت. مؤیّد سخن ما این است که همگان قبول دارند که مراجع عظام تقلید ما با وجود اختلاف در فتاوایشان، هیچکدام مرتکب گناه و فعل حرامی نشده‌اند ولی هر عقل سلیمی تأیید می‌کند که در موارد اختلاف فتوا، تنها یک فتوا صحیح است و صادرکننده‌‌های فتاوای دیگر گرفتار خطا و اشتباه شده‌اند.

امکان اشتباه از لحاظ عقلی برای ولی فقیه نیز متصور است منتها اشتباهات وی با توجه به شرایط ولایت فقیه در پایین‌ترین درجه‌ی امکان می‌باشد و به صفر رسیدن خطاها نیز عقلاً غیر ممکن نیست و می‌توان تصور نمود که ولی فقیه از اشتباه و خطا نیز مصون باشد.

بعد از انقلاب بنا به گواهی ولی فقیه وقت اشتباهاتی صورت گرفته است و البته باید توجه داشت که صِرف سخن ولی فقیه در مورد اشتباهات صورت گرفته نمی‌تواند دلیل بر وقوع خطا از ناحیه وی باشد و اینگونه سخنان می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد همانطور که می‌توان واقعاً وقوع خطا را متصور شد.

در هر صورت وظیفه‌ی قاطبه‌ی مسلمانان و ملت ایران، تبعیت بی چون و چرا و همه جانبه از فرامین رهبری می‌باشد و همگان باید در برابر منویات وی که برگرفته از معارف وحیانی و بینش الهی و با استعانت از خداوند متعال و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) می‌باشد سر تسلیم فرود آورند و البته لازم به ذکر است که چنین رویکردی به معنای پرستش ولی فقیه نیست. همچنین باید مد نظر داشت که به دلیل شرایط زمانه به هیچ وجه جایز نیست که جایگاه مرجعیت و ولایت فقیه و شخص ولی فقیه زیر سؤال رود و بر همگان لازم است که در حفظ و حراست از این جایگاه کوشا باشند.

به همین مختصر بسنده نموده و در صورت نیاز مطالب بیشتر را در پاسخ به نظرات عنوان می‌دارم.

والحمدلله رب العالمین

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۱
والفجری ها

نظرات  (۱۶)

"صبا" و افرادی که دم از ولایت فقیه میزنید
آیا کودتا کردن در مساجد و بیرون کردن ائمه جماعات از مساجد و تغییر در فرهنگ جا افتاده یک مسجد مصداق دفع نیست؟ آیا جذب فقط در مورد چند تابچه است؟  آیا فقط سیاست دین مهم است؟ عطوفت دین کجاست؟
سلام
بنده نیز حرفهای "سس"را تایید می کنم و یک مطلب نیز می گویم و اینکه اگر گفته شود که شخصیتی در اظهار نطرش و یا رویکردش با ولایت زاویه ای دارد به این معنی نیست که مخالف ولایت است 
اتفاقا برعکس
ما می گوییم ایشان که موافق هستند فلان جا زاویه دارند و بهتر است این زاویه را را کم کنند
همانطور که حضرت آقا در همان نمازجمعه ای گفتید به عنوان مثال فرمودند
نظرات احمدی نژاد نزدیکتر به نظرات من است تا هاشمی
و یقینا هدفشان دفع هاشمی نبوده و تنها بیان وجود همان زاویه ای است که شما اشاره کردید
و امثال ما عددی نیستند که بخواهند فردی را در لیستی قرار دهند
و تنها هدفشان مشخص کردن راه صحیح ولایت است در حد توان
سخنی از استاد نقویان
 نصیحتی از سر شفقت و وظیفه مندی به دوستانی دارم که خود را مدافع حریم رهبری و انقلاب و نظام می دانند:

الف) همانگونه که امام راحل (ره) فرمودند:«آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» یعنی اگر قرار است خدای ناکرده بلایی بر سر این انقلاب خونین بیاید با دست خودی ها خواهد آمد، آن هم به تعبیر رهبر حکیم و فرزانه، با بی بصیرتی و نادانی و از سر غیرت های نابجا و طرد دوستان دلسوز و جذب نامحرمان ریاکار و متظاهر. همانطور که رهبر معظم انقلاب هم در اوج روزهای فتنه در نماز جمعه فرمودند:«روش ما جذب حداکثری و دفع حداقلی است» که باید از این دوستان غیور پرسید آیا تاکنون به عدد انگشتان دست افرادی را جذب اسلام و انقلاب کرده اند یا فقط در طرد و دفع کارآمد بوده و رکورددار هستند؟!

ب) اگر به اندک بهانه ای افراد را از جرگه انقلاب و انقلابیون خارج کردیم و هر روز بر تعداد از خط رفته گان بیفزاییم و در بوق و کرنا و با تبلیغات پر سر و صدا همگان را نیز با خبر کنیم که فلان آقا و فلان طلبه و فلان آیت الله و فلان مرجع و فلان رزمنده هم با انقلاب و رهبری زاویه پیدا کرده و در لیست مخالفان در آمده اند آیا این کار به نفع نظام و رهبری معظم خواهد بود؟ آیا برای مردم و افکار عمومی سوال و شبهه ای پیش نخواهد آمد که چرا هر روز یک نفر از جمع هواداران نظام خارج می شوند؟!

چو پرده دار به تیغ می زند همه را

کسی مقیم حریم حرم نخواهد ماند
سلام؛
این آقای صبا بعضاً جوابهای خوبی میده دستش درد نکنه.
هر عقل سالمی درک و تصدیق می‌کنه که وضعیت کشور بعد از انقلاب  با قبل از انقلاب از زمین تا آسمان تغییر کرده است و خیلی بهتر شده است و مشکلات موجود هم طبیعی است و نباید به نام اسلام گذاشت. بی‌عقلی است که کسی بگوید بخاطر اسلام مشکل داریم.
اسلام به ذات خود ندارد عیبی     هر عیب که هست از مسلمانی ماست
علاوه بر این پست‌های مملکت در دست غیر روحانیون است و مشکلات اقتصادی ربطی به روحانیت ندارد.
در تایید مطالب صبا باید عرض کنم
اینقدر مردم را احمق ونفهم فرض نکنید. مردم بین مسئولین با نظام تفاوت قائل اند کما اینکه بین مسلمانی خودشون با اسلام فرق هایی میبینند. هیچ وقت کسی اشتباهاتی که انجام میده را به حساب اسلام نمیذلره
در ثانی این مشارکتهای بی نظیری که مردم در صحنه های مختلف انقلابی انجام میدن را شما نمیبینی؟ آیا این خود مردم نیستند که مسئولینشون را انتخاب میکنند. مسئولین کی اند؟ آیا غیر از خود مردم. 
شما منتقد تر از قشر معلم سراغ داری؟ آیا همین معلمها نبودند که با حمایت و تبلیغاتی که برای آقای صرامی کردند ایشون را فرستادند مجلس؟ خوب حالا که به نظر شما ایشون ضعیف عمل کرده آیا اشکال به نظام اسلامی وارد میشه یا به قشر پر سر و صدای معلمین که انتخاب غلطی داشتند؟
با عرض سلام خدمت دوستان عزیز خصوصا فردی با عنوان من
مطالب آقای من جسته و گریخته است و بنده دقیقا نفهمیدم دنبال چه چیزی می گردد تا جواب بدهم
و امیدورام بتوانم با اندک معلومات خود جوابی در خور این دوست عزیز بدم
 اما برداشت خودم از مطالب و جواب آن
1-فرموده اید چگونه از فردی که احتمال خطا می دهید تبعیت کنیم
بنده نمی خواهم قیاس کنم اما برای فهمانیدن مطلب؛چاره ای جز این مثال ندارم
کلا انسان امکان خطا دارد و معصومیت نیز در همین چارچوب معنا پیدا می کند و از علمای بزرگ تا خود حضرت امام ره تا....ممکن است خطا کنند اما احتمال خطا و خطا داشتن فاصله ای از زمین تا مقام عرفانی آنها است و در معصومین به صفر(از اول زندگی تا پایان)و در بزرگان دین در حد صفر در مقام و مرتبه ای می رسد
پس نمی توان با این فرضیه که فردی امکان خطا دارد او را خطا کار دانست که گفتم کلا انسان اینگونه است
2-فرموده اید مردم مشکلات را به نام اسلام می گذارند
اول باید بگویم این نظر شخصی شماست و کما اینکه بنده کاملا مخالفم و می گویم نه تنها مشکلات را به اسم اسلام نمی گذارند و حتی بین آنان که اسم بردید و انقلاب هم مردم تفاوت می گذارند زیرا وارث اصلی انقلاب خود مردم هستند
اما بر فرض قبول مطلب شما سوالی را می پرسم
اگر بیمارستانی مدیرانش افراد لاابالی وبی سواد باشند و فقط به هر مریضی که بخواهند کمک می کنند و دکترها نیز از درد ناچاری و برای اینکه این حداقل کمکی که می توانندبه بیماران کنندرا از دست ندهند با مسئولین همکاری کنند
و پس از مدتی بعضی از کارشناسان پزشکی  متعهد؛ زمینه سازی کنند و مدیریت بیمارستان را دست بگیرند و تلاش در رفع تبعیض ها کنند اما باز هم کم و بیش مشکلاتی وجود داشته باشد یا دکترهای نه چندان متعهدی در آن باشند
شما می گویید که بیمارستان در دست نا اهلان بود بهتر بود چراکه الان مردم مشکلات را به نام جامعه پزشکی می دانند با وجود آن همه تباهی و ...که از بیمارستان بر طرف شده است
شما بهتر است مطالعاتی در مورد فساد دوره شاه؛درباریان؛ظلم خان ها به مردم؛وجود مکانهای عیاشی و هرزه گری؛شراب فروشی علنی؛ظلم آشکار و دولتی؛چپاول و غارت سرما یه های ملی؛وابستگی و استعمار زده گی؛نوکری شرق و غرب؛فقر در طبقه محروم جامعه نه آنان که به وسیله ای با درباریان رابطه داشتند؛تضاد طبقانی؛بی عدالتی؛مبارزه دوره های مختلف شا هنشاهی با مسائل اسلام و....داشته باشید
واضافه به آن کن
 وظیفه ما در برپایی حکومت اسلامی حال
می توان با مطلب سطحی این آرمان و اقدام مهم را مقایسه کرد 
ببخشید ساعت 12:30شبه انشاء الله اگه فرصت کنم مطالب دیگری می نویسم.....

یه نفر شاکی از این وضعیت اقتصاد و فرهنگ و.. می گفت:نقل است در قدیم رئیس دزدان سر گردنه بعد از لخت کردن کاروان، تکه کاغذی را در اثاثیه کاروانیان مییابد که دعایی باعنوان "دعا جهت ایمنی از دزد " در آن نوشته شده بود. رئیس دزدان دستور می دهد همه اموال برگردانده شود و می گوید:"اما دزد اموال مردم هستیم نه دین آنها"
او با نقل این داستان ادامه داد وضعیت امروز از بین برنده دین مردم است علاوه بر اقتصاد و ...
زیرا این وضعیت ثمره جمهوریی است که نام اسلام را یدک می کشد. و عده ایی به اسم اسلام بر مردم سواری می کنند.
گفتم:در صدر اسلام مسلمانان نیز به خاطر اسلامشان تحریم اقتصادی شدند و در شعب ابیطالب به خاطر دینشان استقامت کردند تا پیروز شدند.مومن واقعی در شعب ابطالب هم مومن است.
خنده ایی از تمسخر کرد و گفت:
آخه قربونت برم اگه تو شعب ابیطالب یک خرما رو دست به دست هم می دادند  تا از یک خرما زنده بمونند؛ از صدر تا ذیل مسلمونا یک جور بودند پیغمیر و بلال و علی نداشت همه یه جور بودند. الان بینی و بین الله،کدوم وزیر، کدوم مدیر، کدوم معاون، کدوم وکیل مجلس نمگیم از طبقه فقیر، نمیگم از طبقه متوسط، لااقل به حق خودشون قانع باشند.همین نماینده مجلستون؛ دیگه جواب تیلفونشم نمیده،دیگه اون بالا بالاها می پره؛ میگن ماشین آنچنانی خریده.
کدوم شعب؟ شعب ابیطالب یا شعب آخوندی؟ جوان هستی و خام و ساده؟
---------
ای ی ی ی مدافعان حریم ولایت شما جوابشو بدید.
اما در دوران صفویه که به عنوان دوران طلایی یاد کردید! باید بدانید که دراین دوران درست است که شیخ بهایی در دربار حضور داشت ولی هیچگاه آزادی کامل نداشت و باید با اجازه پادشاه به فعالیت می‌پرداخت و هرلحظه امکان عزل وی توسط پادشاه وجود داشت و حوزه کاری علما در آن دوران باز هم محدود بود علاوه بر آن که آفت روحانیون درباری همواره به عنوان خطری جدی برای روحانیت در آن دوران وجود داشت؛ ولی پس از انقلاب، ولی فقیه در اداره جامعه اختیارات تام داشته و می‌تواند طبق شرایط حکم صادر کند و حکم ولی فقیه برای تمامی ارگانها واجب الاطاعه است و ایشان تحت نظر هیچ کسی نمی‌باشند و اقتدار حاکم اسلامی و مراجع عظام زیر سؤال نمی‌رود.
سلام؛
اگر تنها بخاطر اینکه احتمال خطا در دستورات فردی باشد، اطاعت از وی جایز نباشد، پس هیچگاه نباید از هیچ کسی تبعیت کرد درصورتی که زندگی انسان در حوزه های مختلف پر است از تبعیت و تقلید و بدون تبعیت زندگی غیر ممکن است مثل تبعیت از متخصص در هر عملی مانند پزشک و مکانیک و استاد در کلاس درس و هکذا موارد فراوان دیگر. یکی از این موارد هم تبعیت از عالم دین و حاکم شرع است که در حال حاضر ولی فقیه می‌باشد و در زمان فعلی که ایشان به عنوان نماد شیعه و همچنین تفکر و اقتدار ایرانی در جهان مطرح هستند طبیعی است که نباید جایگاه ایشان زیر سؤال رود و به جهت وحدت و انسجام لازم است که همگان از ایشان تبعیت کنند مضاف بر اینکه دستورات و منویات ایشان شخصی نیست و برگرفته از دین می‌باشد.
چرا دوره قاجار را مثال میزنی؟دوره صفوی یعنی اوج تمدن اسلامی را مثال بزن. و این در صورتی بود که نظامشون هم پادشاهی بود و شیخ های بزرگی مثل شیخ بهایی هم رفتار شاهان را کنترل و نظارت می کردند. و حسن اون هم این بود که اگه جنایتی یا خطایی می شد به نام شاه ثبت میشد و اون تمدن عظیم به نام شیخ بهایی ها. و انصافا با الان  مقایسه کنید هر مشکلی به وجود بیاد به اسم اسلام و جمهوری اسلامی و رژیم آخوندی نوشته میشه. آیا همون دوره صفوی بهتر نبوده؟ 
این مطلب شما در سایت معجون ( شبکه پیوندهای دیجیتال خمینی شهر) بازنشر شد
 موفق و پیروز باشید
۲۲ مرداد ۹۲ ، ۱۵:۲۷ محمد رضا کریمی
1-موید حرف ما در این قسمت آورده شده
" ولی این مطلب بدین معنا نیست که چنین شخصی لزوماً از خطا و اشتباه نیز مصون باشد و باید بین گناه و خطا فرق گذاشت. مؤیّد سخن ما این است که همگان قبول دارند که مراجع عظام تقلید ما با وجود اختلاف در فتاوایشان، هیچکدام مرتکب گناه و فعل حرامی نشده‌اند ولی هر عقل سلیمی تأیید می‌کند که در موارد اختلاف فتوا، تنها یک فتوا صحیح است و صادرکننده‌‌های فتاوای دیگر گرفتار خطا و اشتباه شده‌اند."
و با پذیرش تا همین حد، دیگر لازم به جدل نیست و اعتقادی غیر از این نداریم
2- قطعا چنین رویکردی به معنای پرستش نیست. بلکه مساله را ماوراء الطبیعی و اغراق کردن در شان افراد منظور است.
3- حفظ و حراست از جایگاه ولایت فقیه امری شرعی عقلی است. 
چنانچه دفاع از حریم ولایت علوی حق است. ولی باید دانست  به همان اندازه که دشمنان حضرت علی علیه السلام ستمکارند غالیان او شاید ستمکارتر باشند.
و گفتمان عقلی در مورد ولایت فقیه به معنای تزلزل آن نیست بلکه با رفع شبهات، کمک در تحکیم آن است. ولایت فقیه قطعا از مسائل اعتقادی همچون اصول دین بالاتر که نیست بلکه قابل مقایسه هم نیست. در مسائل اعتقادی با بحث در پیرامون آن، و یافتن شبهه و سعی در یافتن جواب،کمک به اصلاح و یا  راسختر شدن آن می کنیم نه در تزلزل آن. هر چند به فرض محال اگر کسی از طریق برهان و عقل به قطعیت و یقینی رسید که مثلا اصل مبدا هستی را هم قبول نکرد در پیشگاه خداوند معذور است چون او همان راهی را رفته که خدا امر به آن فرموده  و آن راه تعقل و تدبر در نظام عالم.



۲۲ مرداد ۹۲ ، ۱۰:۳۶ فرار به جلو
آقای محمد رضای کریمی چی آ "مرحبا بناصرنا" اینها را برای شما گفته اند اینها را جواب بده!
1-"باید توجه داشت که صِرف سخن ولی فقیه در مورد اشتباهات صورت گرفته نمی‌تواند دلیل بر وقوع خطا از ناحیه وی باشد و اینگونه سخنان می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد"
2-"لازم به ذکر است که چنین رویکردی به معنای پرستش ولی فقیه نیست."
3- "به دلیل شرایط زمانه به هیچ وجه جایز نیست که جایگاه مرجعیت و ولایت فقیه و شخص ولی فقیه زیر سؤال رود و بر همگان لازم است که در حفظ و حراست از این جایگاه کوشا باشند."
۲۲ مرداد ۹۲ ، ۰۲:۳۱ محمد رضا کریمی
اما جواب فرد محترم با اسم مستعار "من":
1-در ذیل عنوان "تخریب ..."گفته شد:طبیب هم احتمال خطا دارد ولی چاره ایی جز رجوع به او نیست نهایت تلاش شما سوال برای یافتن حاذق ترین آنهاست.
میگویی: در امر  اداره مملکت بهترین فرد سیاس ترین است نه عالمترین در دین.
می گویم:ولی فقیه باید علاوه بر صفات یک سیاستمدار کارکشته صفتی افزون داشته باشد و آن احاطه علمی به احکام و مسائل اسلام 
می گویی:دین یک مساله شخصی است نه اجتماعی
می گویم:شاید دین های مسیحی یا  یهودی یا بودایی(اگر آنرا دین بدانیم) و دیگر ادیان، اینگونه باشند (که البته در تحریف اینگونه دین ها شکی نیست) ولی اسلام اینگونه نیست. اسلام علاوه بر بٌعد فردی، بعد اجتماعی هم دارد یا گاه بعد فردی و اجتماعی آن با هم عجین شده است مثل نماز جماعت و جمعه، حج، امر به معروف، نهی از منکرو... 
میگویی: مشابه آنچه گفتی در دیگر ادیان هست چنانچه دست جمعی در کلیسا دعا می خوانند ولی داعیه ولایت مثلا پاپ اعظم را ندارند.
می گویم: از نظر ظاهر شاید شبیه باشند ولی محتوا متفاوت است==> مثلا از دو خطبه نماز جمعه یکی اختصاص به مسائل روز سیاسی دارد و این اختصاص را جمهوری اسلامی وضع نکرده بلکه واضع آن شارع مقدس است.
میگویی:خطبه خواندن در مورد مسائل سیاسی، با دخالت دین در امر سیاست متفاوت است.
می گویم:نظرت در مورد این آیه چیست:َ لَنْ یَجْعَلَ اللَّهُ لِلْکافِرینَ عَلَى الْمُؤْمِنینَ سَبیلاً ( نساء141) 
ترجمه آیه شریفه:
  خداوند هیچ گاه براى کافران نسبت به اهل ایمان راه تسلّط باز نخواهد نمود. (ترجمه الهی قمشه ایی) 
  خدا تا ابد اجازه نداده که کافران کمترین تسلطى بر مؤمنان داشته باشند(ترجمه المیزان)
  خداوند هرگز کافران را بر مؤمنان تسلّطى نداده است.(ترجمه مکارم) 
آیا این آیه سیاسی نیست
میگویی:این عدم تسلط به صورت تکوینی است نه اینکه ما آنرا ایجاد کنیم بلکه خود ایجاد شده الهی است بدون دخالت بشر چنانچه می گوید ما قران را نازل کردیم و خود آنرا حفظ می کنیم
میگویم: تارخ حرف شما را رد میکند. این عدم تسلط امری است تشریعی نه تکوینی. چنانچه امر به نماز شده اییم امر به عدم تسلط شده اییم. پس همانطور که نماز واجب است جلوگیری از تسلط کفار بر مسلمین هم واجب است.
می گویی: این جلوگیری از تسلط در دوران جنگ صادق است وقتی که دشمن قصد هجوم و به یغما بردن منابع را داشته باشد.
میگویم: خداوند در مورد جلوگیری از تسلط قید نفرموده که مثلا هنگام جنگ. بلکه به صورت مطلق آورده. یعنی هر گونه تسلطی چه کوچک چه بزرگ.
می گویی: در زمان قاجار ولایت فقیه نبود ولی میرزای شیرازی رحمه الله برای جلوگیری از استعمار و تسلط کفار حکم تحریم تنباکو داد. و با این حکم به وظیفه شرعی خود عمل کرد. پس ولایت فقیه لازم نیست
می گویم: تلخترین دوره تاریخ ایران همین دوره قاجار است و چه امتیازات کلان و عهد نامه های ننگین که در این دوره ایجاد نشد.میرزاهای شیرازی در اینگونه موارد که می توانست با حرام کردن یا نهایتا حکم جهاد ، به مبارزه بر می خواست دولی در بسیاری از موارد یا ایشان از پشت پرده سیاست آنها بی اطلاع بودند و نمی دانستند که چه نقشه هایی یا چه قراردادها و امتیازات ننگینی در حال تدوین است یا اینکه دست او برای عکس العمل بسته بود. حال اگر میرزاهای شیرازی این محدودیت ها را نداشتند آیا این اتفاقات می افتاد.
می گویی: ...
می گویم: ...
.
.
.
ادامه دارد...


۲۲ مرداد ۹۲ ، ۰۰:۴۴ محمد رضا کریمی
مرحبا بناصرنا

"در هر صورت وظیفه‌ی قاطبه‌ی مسلمانان و ملت ایران، تبعیت بی چون و چرا و همه جانبه از فرامین رهبری می‌باشد و همگان باید در برابر منویات وی که برگرفته از معارف وحیانی و بینش الهی و با استعانت از خداوند متعال و ائمه اطهار(علیهم‌السلام) می‌باشد سر تسلیم فرود آورند "
میشه بگی چرا در صورتی که میدونیم احتمال خطا داره؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی