والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

دسته عزاداری شهادت حضرت امام صادق علیه السلام صبح امروز جمعه 93/05/31 به همت شورای تعزییه محل، مسجد مصلی و جوانان هئیت جواد الائمه مثل دیگر دستجات عزاداری محل با شکوه برگزار و عموم مردم محل در برپایی شعائر دین در جامعه بازهم حضور به هم رسانیدند.

با هم تصاویری از این نمایش زیبای مذهبی محل را مرور میکنیم:


حضور دسته عزاداری در مسجد رضوی:

۱۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۱ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۳۸
آلبالا لیل والا

«اندآن بدون مؤسسه‌ی حضرت حجت(عج) هیچ چیز ندارد!»

جمله‌ی فوق را مدتی پیش از یکی از مسئولین مؤسسه حضرت حجت(عج) شنیدم. وی که در کوچه با او برخورد کرده در تأیید کلام خود عیناً همین جمله را از زبان حاج حسین تدین(مداح) نیز بیان کرد که به گفته‌ی خود، حدود سه ساعت با وی مصاحبه کرده بودند.

البته ما منکر خدمات ارزنده‌ی این مؤسسه نیستیم، لکن در نقد این سخن به نظر می‌رسد که اولاً آقایان مسئول مؤسسه، اندآن را فقط در مدرسه‌ی علمیه‌ی حضرت حجت(عج)، مدرسه‌ی فاطمیه، مسجد گلزار الشهدا، صندوق قرض‌الحسنه و خیریه‌ی حضرت حجت(عج) می‌بینند و پنداشته‌اند که اگر این مکان‌ها را که در قالب مؤسسه حضرت حجت(عج) هستند از اندآن بگیریم دیگر اندآن هیچ چیز ندارد؛ حال آن‌که اندآن بسیاری چیزهای دیگر غیر از این پنج مورد دارد؛ به عنوان مثال محل ما غیر از گلزار شهدای جنت‌الکریم ده مسجد فعال دیگر نیز دارد یا مثلاً کتابخانه‌ی حضرت امام صادق(علیه‌السلام) هم دارد و... . پس صحیح نیست که بگویند اندآن بدون مؤسسه حضرت حجت(عج) هیچ نیست.

ثانیاً همان‌گونه که در کتاب عهد ماندگار(یا به قول مخالفین ظلم ماندگار) آمده است، این طور نوشته‌اند که پنج مکان مذکور تنها و تنها  به همت و تلاش مؤسسه حضرت حجت(عج) بنا شده است درصورتی‌که چنین نیست و دیگران هم در احداث و ساخت این مجموعه‌ها سهم بسزایی داشته‌اند. از یکی از مسئولین مؤسسه پرسیدیم که چرا در کتاب مذکور به نقش این افراد اشاره نشده است؟ با کمال تعجب پاسخ دادند که ما منکر خدمات آن‌ها نیستیم ولیکن آن‌ها هم بروند و در مورد زحمات خود کتاب بنویسند و فعالیت‌هایشان را انتشار دهند!!!

صرفنظر از این‌که کتاب عهد ماندگار به چه نیتی نوشته شده است، اصولاً با این ذهنیت کتاب نوشتن یعنی تحریف بخشی از تاریخ اندآن به نفع مؤسسه حضرت حجت(عج)، کاری که با هیچ یک از معیارهای شرعی و عرفی و عقلی سازگار نیست.

البته خود آقایان مؤسسه اذعان دارند که کتاب فوق‌الذکر اشکالات زیادی دارد ولی سؤال این است که چرا این اشکالات را به سمع و نظر مردم نمی‌رسانند؟! تا این شبهه در اذهان ایجاد نشود که وجود این اشکالات در کتاب و ایجاد فضای گل‌آلود پس از انتشار آن(علی قول خودشان) عمدی و با هدف بوده است. به عنوان مثال در همه‌ی دنیا همه‌ی انتشارات، کتاب‌های خود را با شناسنامه و مشخصات کامل چاپ می‌کنند ولی کتاب عهد ماندگار بدون شناسنامه است و به سهولت نمی‌توان گفت که این خطا سهوی بوده است.

خدا را شاکریم که هیچ‌گاه زحمات افراد دلسوز و مخلص را بدون اجر و مزد نمی‌گذارد و از خداوند منّان می خواهیم که ما را نیز در زمره‌ی خادمان مخلص قرار دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۵ مرداد ۹۳ ، ۱۳:۰۰
والفجری ها
۲۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۴ مرداد ۹۳ ، ۱۸:۴۸
والفجری ها

چیستی حقیقت

چند روز قبل در کوچه با یکی از اعضای مؤسسه‌ی حضرت حجت(عج) برخورد نموده و با وی هم‌صحبت شدم. وی بیشتر به دفاع از نظریات و عملکرد مؤسسه(مانند کتاب عهد ماندگار) و انتقاد از مخالفین خود پرداخت. او در خلال سخنانش مطلبی را گفت که قابل تأمل است: «حقیقت آینه‌ای بود که خداوند متعال آن را به زمین انداخت، در نتیجه آینه شکست، هرکس تکه‌ای از این آینه را برداشته و آن‌چه را که در آینه می‌بیند حقیقت می‌پندارد، در صورتی که تکه‌های شکسته‌ی آینه نمی‌تواند همه‌ی حقیقت را نشان دهد، پس همه‌ی افراد حق را می‌گویند ولی نه همه‌ی آن را، پس هیچ‌کس ناحق نیست!»

البته من نمی‌دانم که این سخنان نظر شخصی وی است یا اینکه ایشان اعتقاد غالب و حاکم بر مؤسسه را بیان کردند ولی بهر حال در خصوص این نظریه چند نکته قابل ذکر است:

  1. خداوند متعال حقایق را به توسط پیامبران نازل نموده و پیامبران هم حقیقت را به طور سالم و بدون نقص به بشریت رسانده‌اند و اگر بپذیریم که تشبیه حقیقت به آینه تشبیه درستی باشد، باید گفت که این آینه کاملاً سالم به دست ما رسیده است.
  2. مسلماً آینه حقیقت همان پیامبران و اولیای الهی(علیهم‌السلام) می‌باشند که هرکدام بدون شکستگی، آینه‌ی تمام‌نمای خداوند متعال و نمایان‌گر کمال حقیقت می‌باشند و به هرکدام که بنگریم کل حقیقت را می‌بینیم نه بخشی از حقیقت را.
  3. پذیرش شکسته شدن آینه حقیقت در واقع اهانت به خداوند متعال و پیامبران و اولیا(علیهم‌السلام) و نادیده گرفتن قدرت لایزال خداوند متعال می‌باشد.
  4. این سخن بدین معناست که جناح‌ها و گروه‌های مختلف همه بر حق هستند منتها چون تکه‌ای از آینه را در دست دارند تنها گویای بخشی از حقیقت هستند و مطلب ناحقی نمی‌گویند! این مطلب همان اندیشه‌ی پلورالیسم یا تکثرگرایی است که در لسان آیات قرآن و روایات و نیز از منظر عقل مردود است.
  5. به فرض این‌که آینه‌ی حقیقت به محض نزول شکسته باشد، لکن باز هم تکه‌های شکسته‌ی آن توانایی نشان دادن همه‌ی حقیقت را دارند. مشکل این‌جاست که آقایان مؤسسه، آینه و یا تکه‌های آن را مقابل خود گرفته و می‌گویند حقیقت آن است که ما در آینه می‌بینیم(و بدیهی است که در این حالت فقط خود را می‌بینند)؛ حال آن‌که اگر آینه را حرکت بدهند غیر از خود چیزهای دیگری را نیز در آینه خواهند دید. پیشنهاد می‌کنیم که آقایان گهگاهی زاویه‌ی آینه را تغییر دهند.
  6. به نظر می‌رسد آقایان مؤسسه تمایل دارند که آن بخشی از حقیقت را در تکه‌ی آینه ببینند که به نفع خودشان باشد و لذا اگر دیگران به روش‌های مختلف بخش‌های دیگری از حقیقت را مقابل آینه‌ی آنان قرار دهند برای ایشان قابل رؤیت نیست!!
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ مرداد ۹۳ ، ۱۵:۴۰
والفجری ها