والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

۱۳ مطلب در شهریور ۱۳۹۲ ثبت شده است

"مردم سوریه در شرایط بدی به سر می برند از یک سو با بمباران شیمیایی دولتشان روبرو هستند و از طرف دیگر باید منتظر بمبهای آمریکا باشند" این جملات را حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی در جمع مردم سوادکوه بیان کرد.  جملاتی که بمب خبری این روزهای رسانه های داخل و خارج شمرده می شود. هاشمی با تایید ادعای آمریکایی ها مبنی بر استفاده دولت سوریه از سلاحهای شیمیایی، آب را چنان به آسیاب آمریکایی ها ریخت که اوباما در سخنان اخیرش با ذوق زدگی تمام این موضع جناب هاشمی را اعتراف ایران به جنایت دولت سوریه تعبیر کرد. هر چند اکبر هاشمی این سخنان را بعد از چند روز تکذیب کرد ولی کار از کار گذشته  و اثر سوء خود را بر سیاست خارجی جمهوری اسلامی تحمیل کرده است.

۸ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۴۶
والفجری ها
امام جمعه خمینی‌شهر گفت: اعضای شورای اسلامی دوره چهارم شهر سعی کنند از گروه گرایی ، طائفه گرایی، محله گرایی و سیاسی کاری در اداره شهر و صدور مصوبات پرهیز کنند.
حجت‌الاسلام عباس رحیمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به شروع به کار چهارمین دوره شوراها خمینی شهر اظهار داشت: اعضای شورای شهر باید در تصمیمات و مصوبات تقسیم بودجه شهرداری، همه مناطق و اقشار را در نظر بگیرند و به عدالت رفتار کنند.

وی تصریح کرد: مردم به اعضای شورا شهر برای اداره شهر خود اعتماد کرده‌اند و آن‌ها باید امانت دار خوبی برای مردم باشند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۲ ، ۱۹:۱۴
والفجری ها

بسمه تعالی

«یَا أَیُّهَا النَّبِیُّ قُل لِّأَزْوَاجِکَ وَبَنَاتِکَ وَنِسَاء الْمُؤْمِنِینَ یُدْنِینَ عَلَیْهِنَّ مِن جَلَابِیبِهِنَّ ذَلِکَ أَدْنَى أَن یُعْرَفْنَ فَلَا یُؤْذَیْنَ وَکَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِیمًا»

«ای پیامبر؛ به زنان و دخترانت و نیز به زنان مؤمنین بگو خود را بپوشانند تا شناخته نشوند و مورد اذیت قرار نگیرند و خداوند بخشنده و مهربان است.»              سوره مبارکه احزاب/ آیه 59

امام صادق علیه السلام می فرمایند: «حجاب زن برای طراوت و زیبایی اش مفیدتر می‌باشد.»    (المستدرک، ج5)

 

بررسی و کشف علل بی‌حجابی موضوعی است که همیشه در محافل مذهبی بیان شده است ولی هرگز به صورت جدی بدان پرداخته نشده است. انقلاب شکوهمند اسلامی ایران برای زنان تحولی شگرف آفرید، بی‌حجابی را به کلّی محو نمود و زن را به عنوان یک عنصر سازنده، ارج و مقام بخشید؛ تحولی که تا به امروز خاری بر چشم دشمنان آئین و ملت ما بوده است.

۳۳ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۵ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۴۸
والفجری ها
باز هم ما رفتیم عروسی!
اینبار عروسی یکی از برادران . . .
آخه داداش یه آهنگی بذار که همکارای خودت لااقل از مجلس بیرون نرن!
البته فکر کنم مسؤلین تالار به اصطلاح فرهنگی شهرمون اتوماتیک از این آهنگهای اصیل و ناب غربی! پخش می کنند مگه اینکه کسی اعتراض کنه مثه امشب
و اینجاست که باید به "سبک زندگی" خود بیشتر اهمیت بدیم تا به القاب و عنواینی که یدک می کشیم
باید دید چی میخوریم؟
چی می پوشیم؟
چی گوش میدیم؟
چی می بینیم؟
و. . .
همه را از منظر اسلآم مورد واکاوی قرار بدیم و از این پوسته و ظاهر اسلام به حقیقت آن برسیم اونوقت شاید دیگه روی در و دیوار شهرمون نبینیم که
"لعنت بر پدر و مادر کسی که در این مکان آشغال بریزد"
۷ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۱۰
والفجری ها

به گزارش والفجر به نقل از فرصت آنلاین، در مراسم تحلیف اعضای شورای چهارم، پس از سوگند یاد کردن، اعضای شورا ها به صورت دسته جمعی، هر کدام از شوراهای 4 شهر و 2 روستا به طور جداگانه به تعیین هیات رییسه خود پرداختند. شورای چهارم خمینی شهر در دفتر فرماندار به تعیین هیات رییسه مشغول شد و پس از رای گیری، سید علی صالح درخشان به عنوان رییس شورا، فتح اله کیانی به عنوان نایب رییس، بهروز هارونی به عنوان خزانه دار و محمود هارونی به عنوان منشی برگزیده شدند.
همچنین در اولین جلسه رسمی شورای شهر چهارم که صبح دیروز پس از مراسم تحلیف برگزار شد، اعضای شورا اصغر حاج حیدری را به عنوان شهردار انتخاب کردند. به گفته رییس شورای شهر، حاج حیدری طی 2 مرحله به عنوان سرپرست شهرداری و شهردار خمینی شهر برگزیده شد و از فردا کارش را آغاز خواهد کرد. درخشان دراین باره افزود: در مرحله اول حاج حیدری به عنوان سرپرست برگزیده شد و در مرحله دوم از میان 5 گزینه با حداکثر آرا به عنوان شهردار انتخاب شد و تا صدور حکم نهایی از وزارت کشور باید به عنوان سرپرست به کار خود ادامه دهد. رییس شورا درباره انتخاب شهردار گفت: در انتخاب اصغر حاج حیدری هیچگونه اظهار نظر سیاسی نقشی نداشت و انتخاب وی با درایت و آگاهی اعضای شورای چهارم صورت گرفت.
گفتنی است مهندس حاج حیدری تا پیش از این شهردار فرّخشهر بود و همچنین وی در دوره هایی به عنوان معاون عمران و معاون اجرایی شهرداری خمینی شهر و  شهردار منطقه 2 شهر مشغول به کار بود.

۹ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۳ شهریور ۹۲ ، ۱۱:۵۴
والفجری ها

مرکز مشاوره دانشگاه آزاد خمینی شهر در محل کتابخانه امام صادق (ع) اندآن آغاز به کار کرد، این مرکز مشاوره که بر اساس یک تفاهم نامه سه جانبه میان دانشگاه آزاد خمینی شهر، سازمان بهزیستی استان و اداره کل نهاد کتابخانه ها آغاز به کار خواهد کرد، همه روز صبح و عصر پذیرای شهروندان است.

 خدمات تخصصی مشاوره ازدواج، مشاوره تحصیلی، کودک و نوجوان، خانواده، روان سنجی و خدمات تخصصی روانپزشکی و روانشناسی بالینی از جمله خدماتی است که در این مرکز به شهروندان ارائه خواهد شد.
همچنین برگزاری کلاس های آموزشی، کارگاه های تخصصی، مشاوره تلفنی رایگان، اعزام مشاور و مدرس به ادارات و مدارس و... از دیگر خدماتی است که در مرکز مشاوره دانشگاه آزاد ارائه خواهد شد. 
مجموعه والفجر ضمن عرض تبریک به مردم محل، از برادر حسین رحیمی به خاطر همه تلاش ها و پیگیری هایشان تقدیر و تشکر می کند. قطعا این اقدام، در راستای سلامتی خانواده ها و برطرف کردن مشکلات اجتماعی و فردی مردم موثر خواهد بود. انتظار می رود در این مرکز از متخصصان آشنا به روانشناسی اسلامی استفاده شود تا شهر و محله مان، ان شاءالله گامی به سوی "سبک زندگی اسلامی" بردارد.

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۱۳
والفجری ها

برای تفریح خانم بچه ها! اصفهان بودم یاد سریال "بهترین تابستان من" افتادم.
"بهترین تابستان من" نام سریالی که دهه شصتی ها بهتر یادشونه.نگاهی کمدی به دفاع مقدس با بازی علی صادقی و دوبلاژ لهجه یزدی.
یادمه در تصویری علی صادقی هنگام اعزام به جبهه با همون لهجه یزدی می خواند و لودگی می کرد" ننه ام میگه جبهه نرو. جبهه میری تنها نرو. تنها می ری رو مین نرو. رو مین میری هوا نرو. هوا میری پایین بیا..."
برای اولین بار هفت هشت ماه پیش، پشت ویترین های پاساژهای همین اصفهان، مانکن های پلاستیکی، مانتوهای رنگی با ساپورت مشکی را نمایش گذاشته بودند.اون موقع مثل خیلی از رهگذرها فقط نگاه کردم موقعی فهمیدم قضیه جدی است که در رفتن دوباره ام به اصفهان همون پوشش را در مانکن های خیابانی (البته از نوع گوشتی) دیدم.همین ماه رمضان کرمانشاه بودم. منطقه ای کردنشین. کردی که در ذهنم یعنی غیرت و حمیت. ولی با کمال نا باوری همان پوشش کذایی البته مترقی تر یعنی نه با ساپورت مشکی بلکه رنگی اون هم گل و بوته دار و مانتویی که مانتو نبود و...
گفتم: ماشالا کردها از ما مترقی ترند و گوی سبقت را از اصفهانی ها ربودند. در این مسیر ترقی از اصفهان ناامید شده بودم که دیروز بارقه هایی از امید برایم روشن شد. ساپورت مشکی همچنان مشکی بود لکن در مسیر پسرفت-ببخشید پیشرفت- ضخامت آن را نشان رفته بودند؛ ضخامتی در حد جوراب بدن نما.
چندین سال پیش متنی درباره حجاب نوشته بوده که شلوارهای لی را آن هم از نوع چسبان را به سخره گرفته بودم. به حمدالله توفیق حاصل شد و اطلاعات عقب افتاده ام به روز-ببخشید آپدیت- شد.
اینجا بود که یاد علی صادقی افتادم
ننه ام میگه که لی نپوش. لی میپوشی چسبون نپوش. چسبون می پوشی ساپورت نپوش. ساپورت می پوشی نازک نپوش. نازک می پوشی مانتوی چاک دار نپوش. چاک دار می پوشی کوتاه نپوش. 
و احتمالا در ادامه
کوتاه می پوشی لااقل بپوش. اگه نمی پوشی لباس زیر بپوش ... قس علی هذا
با این سرعت پیشرفت تا چند ماه آینده اگه این ادامه اتفاق افتاد من یکی که دیگه غافلگیر - ببخشید سورپرایز- نمی شم.
اما چیزی که برام هنوز حل نشده:
اصلا کار به دین و خدا نداریم. می خوام بدونم اصلا احساس بدی نمی کنند که یک جوان یا حتی یک مردی به اونها نگاه جنستی و هوس آلود بکنه؟ آیا تو این لباس احساس امنیت دارند؟ یا مردها(نرها) را، مرد(نر) حساب نمی کنند. حقیقتش را بخواهید بعضی وقتها می گم کاشکی میشد گاهی جنسیتمان به صورت ماهوی عوض میشد تا روحیات این موجودات عجیب الخلقه را درک می کردیم. و البته در همین جنسیت هم که هستم. درک درستی از مردهای چنین زنهایی پیدا نکردم.

محمد رضا کریمی

۶ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۷:۱۲
والفجری ها

روزی روزگاری چهار نفر بودند به نام‌های: همه، یکی، هرکی، هیچ‌کی.

یک روز که دور هم جمع بودند کار مهمی پیش آمد و از "همه" خواستند که آن را انجام دهند. "همه" مطمئن بود که "یکی" می‌تواند آن کار را انجام دهد. "هرکی" نیز میتوانست آن کار را انجام دهد.

ولی در آخر "هیچ کی" آن را انجام نداد. "یکی" خشمگین شد چون آن کار "همه" بود! "همه" فکر می‌کرد که "هرکی" می‌تواند آن کار را انجام دهد و "هیچ کی" تردید نداشت که "یکی" می‌تواند آن را انجام دهد...

در نهایت "همه" "هرکی" را سرزنش کرد. آن هم به خاطر اینکه "هیچ کی" زیر باری که "یکی" می‌توانست انجام بدهد، نرفت.

نتیجه: صرف نظر از ملامت همه، چه خوب میشد اگر هرکی کارش را انجام می‌داد، بدون توقع از یکی که آن را به جایش انجام دهد. زیرا تجربه ثابت کرده که وقتی همه منتظر یکی باشند، معمولا هیچ کی پیدا نمی‌شود! بنابراین شما کار خودتان را انجام دهید و منتظر دیگران نمانید. اگر هرکی وظیفه‌ی فردی، خانوادگی، اجتماعی، شغلی و... خودش کار را انجام دهد، دیگر کم و کاستی پیش نخواهد آمد و حق و حقوق همه نیز رعایت می‌شود.

۴ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۱ شهریور ۹۲ ، ۱۵:۰۲
والفجری ها
تکلیف ما را معلوم کنید
امشب باید بریم عروسی یا بریم هیئت؟
اینجوری قرار باشه دهه اضافه کنیم به احتمال زیاد روز کم بیاریم
ما که اهل رقص این برنامه ها نیستیم خدایی
اما برخی تو جامعه هستند که همجوره کم نمیذارند
از مسجد، صف اولی هستند و اول میآند و آخر میرند
از عزاداری هم که همیشه بانی ناهار و شام هستند
ماه مبارک هم که سحری و ناهار و افطار را با هم میدارند
موقع عروسیشون هم که الحمدلله مردم باید تا سحر بیدار باشند و تا سالها آثارش بر در و دیوار شهر نمایان باشه...
خب کباب رسید و جایز نیست بیش از این منتظرش کذاشت
۱۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۷ شهریور ۹۲ ، ۲۳:۳۳
والفجری ها

حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای (مدظله العالی) :

هر جائـی که مردمان عافیت طلب و راحت طلب، در وسط میــدان مبــارزه، جائی برای خــود باز نمی کننــد و خطرپذیری نمی کننــد، انسانهای مؤمن و مبــارز را به تنــدی و افراطی‌گــری متهم میکنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ شهریور ۹۲ ، ۱۲:۴۴
والفجری ها