والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

راستی ها برگشتند...

چهارشنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۲، ۱۱:۳۰ ق.ظ

راست تحمل بیرون ماندن از قدرت را ندارد. از ابتدای انقلاب تا کنون تنها رئیس جمهوری که توانست عوام را علیه جریان راست بشوراند، محمود احمدی نژاد بود. علیرغم اینکه میرحسین موسوی خود از چپ های سنتی بحساب می آمد ولی کلید 7 وزارتخانه ی کلیدی اش از جمله وزارت کشور، امورخارجه، بازرگانی، اطلاعات و کار را به چهره های سرشناس راست نظیر ناطق نوری، عسکراولادی، توکلی و ولایتی و... سپرده بود. نظیر آنچه در دولت خاتمی اتفاق افتاد و کلید دولت چپ های افراطی به دست راست های مدرن و فرزندان سیاسی هاشمی رفسنجانی قرار گرفته بود.

درواقع جریان راست هیچ وقت از قدرت کنار نرفته وفقط دولت و حکومت را دست به دست کرده بود. طی همه ی این سالها نوعی اشرافیت و الیگارشی، ساخت قدرت ایران را قوام داده بود؛ همان اشرافیتی که عوام طرفدار انقلاب را علیه سیاست شوراند و احمدی نژاد هم بر موج آن سوار شد.

ما می توانیم بخاطر اقتصاد یا هر مساله ی دیگری از احمدی نژاد عصبانی باشیم و او را نقد کنیم. ولی این مختصات تاریخی سیاست در ایران را تغییر نمی دهد. امروز جریان راست با اقتدار به قدرت برگشته است و این بار اتحاد مستحکم راست سنتی(جامعتین)، راست مدرن(کارگزاران)، چپ سنتی(مجمع)، چپ مدرن و چپ افراطی(اصلاح طلبان) اتفاق جدیدی را رقم زده است. همه چیز زیر انقیاد راست گرایان است... واین شاید بد هم نباشد.. شاید اوضاع به روال عادی برگردد!

دکتر یامین پور

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۵/۲۳
والفجری ها

نظرات  (۳)

این مطلب شما در سایت معجون بازنشر شد
موفق و پیروز باشید
۲۳ مرداد ۹۲ ، ۱۶:۵۷ ای دل غافل!
به نظر ما جنگ مابین چپ و راست در جمهوری اسلامی از قدیم اصالت نداشت چون یک جنگ زرگری بود. راستی ها به چپی ها میگفتند چرا پرشیا سوار میشوید و خودشان زانتیا سوار میشدند. (البته حالا دیگه پورشه و هیوندای در شان آقایان است.)
 این روزها هم که مجلس را میبینید دوباره همه با هم بر خوان گسترده جمهوری اسلامی متحد و یکپارچه شده اند و الحمدلله همه مشکلات با تدبیر بر طرف خواهد شد!!!
به خودتون دلداری بدید 
خوبه 
نشونه ی اعتماد به نفس شماهاست!!!!!!!

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی