والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

رابطه با امریکا هم خیانت و هم حماقت

پنجشنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۳، ۰۹:۱۰ ق.ظ

امروزه برخی با قلم، زبان و رفتار خود به دنبال از سرگیری رابطه با امریکا هستند،ارتباطی که روز 19فروردین 1359 جیمی کارتر رئیس جمهوری آمریکا طی دستوری، تصمیم بر قطع آن را اعلام کرد. و اتخاذ این تصمیم هم از طرف حضرت امام خمینی (ره) به عنوان تنها کار خیر کارتر اعلام گردید.

دراین بین برخی جریانات سیاسی، روزنامه ها و تشکل ها و حتی خود مسؤلین دولت ها(دولت های قبلی و فعلی) همواره نیم نگاهی به از سر گیری این ارتباط داشته اند که در این بین دولت یازدهم به ریاست دکتر روحانی را میتوان از جمله تلاشگران این عرصه دانست و از جمله اقدامات آن می توان به رابطه تلفنی آقای روحانی با اوباما و یا ملاقات های مکرر ظریف با جان کری در حاشیه های نشست های گونان اشاره کرد.

به همین حال و روز ایام قسمتی از پیام حضرت امام، جمله ای از مقام معظم رهبری و همچنین پاسخ به شبه ای در مورد رابطه با امریکا را از نظر می گذرانیم:

 

 

قسمتی از پیام حضرت امام خمینی(ره):

بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
 
ملت شریف ایران!
 
خبر قطع رابطه بین ایران و امریکا را دریافت کردم و اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که بتوان گفت به خیر و صلاح مظلوم است، همین قطع رابطه است. رابطه بین یک ملت بپاخاسته براى رهایى از چنگال چپاولگران بین المللى با یک چپاولگر عالَمخوار، همیشه به ضرر ملت مظلوم و به نفع چپاولگر است.
 ما این قطع رابطه را به فال نیک مى‏گیریم؛ چون که این قطع رابطه دلیلى بر قطع امید امریکا از ایران است. ملت رزمنده ایران این طلیعه پیروزى نهایى را که ابرقدرت سفاکى را وادار به قطع رابطه- یعنى خاتمه دادن به چپاولگریها- کرده است، اگر جشن بگیرد حق دارد. ما امیدواریم که نابودى سرسپردگانى مثل سادات و صدام حسین بزودى انجام گیرد و ملتهاى شریف اسلامى به این انگلهاى خائن، آن کنند که ملت ما با محمد رضاى خائن کرد؛ و به دنبال آن براى آزاد زیستن و به استقلال تمام رسیدن، قطع روابط با ابرقدرتها خصوصاً امریکا نمایند. من کراراً گوشزد نموده‏ام که رابطه ما با امثال امریکا، رابطه ملت مظلوم با جهانخواران است.
 

بیانی از رهبر عزیز در مورد ارتباط با امریکا:

" عدّه‌اى با دستشان به پاى خود رشته‌هایى را مى‌بندند و گره‌هایى را به وجود مى‌آورند؛ خود را از قابلیت استفاده براى این ملت و آرمانهاى او مى‌اندازند و بعد هم اسلام و نظام اسلامى و احکام اسلامى را متّهم مى‌کنند. ناجوانمردى از این بیشتر؟! بعضى در دلِ خود احساس ضعف مى‌کنند، یا چشم‌غرّه‌هاى امریکا آنها را مى‌ترساند، یا وعده‌هاى امریکا و امثال امریکا دل ضعیف و ناتوانشان را به خود جذب مى‌کند؛ لذا به سمت امریکا مى‌کشند. آن‌گاه ملت و جوانان مؤمن و مدیران باایمان و باصفاى کشور را متّهم مى‌کنند که اینها نمى‌توانند؛ بنابراین ناچاریم برویم تسلیم امریکا شویم! کسانى که دم از مذاکره‌ى با امریکا مى‌زنند، یا از الفباى سیاست چیزى نمى‌دانند، یا الفباى غیرت را بلد نیستند؛ یکى از این دو تاست. در حالى که دشمن این‌طور اخم مى‌کند، این‌طور متکبّرانه حرف مى‌زند، این‌طور به ملت ایران اهانت مى‌کند، تصریح هم مى‌نماید که مى‌خواهد علیه این نظام و این کشور و منافع آن اقدام کند، عدّه‌اى در این‌جا ذلیلانه و زبونانه مى‌گویند: چه کار کنیم؛ برویم، نرویم، نزدیک شویم، با آنها صحبت کنیم، در خواست کنیم، خواهش کنیم؟! این اهانت به غیرت و عزّت مردم ایران است؛ این نشانه‌ى بى‌غیرتى است؛ این سیاستمدارى نیست. سعى مى‌کنند رنگ و لعابى از فهم سیاسى به کار خود بدهند؛ نه، این درست ضدِّ فهم سیاسى است. مسأله‌ى امریکا این است که هویّت اسلامى و ملى ما را قبول ندارد و این را به زبان مى‌آورد. چرا عدّه‌اى از مدّعیان سیاست و فهم، نمى‌فهمند؟! واقعاً جاى تأسّف است. حکومتى که این‌طور صریحاً مى‌گوید مى‌خواهم علیه نظام اسلامى و خواستِ ملت ایران عمل کنم و براى براندازى این نظام بودجه مى‌گذارد، ارتباط و مذاکره با آن، هم خیانت و هم حماقت است!"
 
بیانات در دیدار جمعی‌ از فرماندهان‌ و رزمندگان‌ عملیات‌ آزادسازی‌ خرمشهر1381/03/01

پاسخ به یک شبه(برگرفته از www.x-shobhe.com):
برخی از کشورها هم مسلمان هستند و هم با امریکا ارتباط دارند، روز به روز هم پیشرفت می‌کنند (مثل مالزی)، ما چرا ارتباط نداشته باشیم و پیشرفت نکنیم؟

در میان دزدان یک شیوه‌ای رواج دارد که وقتی دیدند صاحب خانه و همسایه‌ها متوجه شدند، زود خود را قاطی جمعیت کرده و در حالی که به سرعت می‌دوند، فریاد می‌زنند: «آی دزد، آی دزد» و حتی اگر بتوانند دیگری را به عنوان دزد به باد کتک نیز می‌گیرند تا جماعت به سر آن بدبخت بریزند و او در عین حال که همگان از او تشکر می‌کنند، راحت فرار کند!

حالا، همان‌طور که مخالف دموکراسی، دم از دمکراسی می‌زند، ضایع کننده حقوق بشر، پرچمش را بلند کرده است و ...، موضوع برقراری رابطه بین جمهوری اسلامی ایران و با امریکا نیز دچار همین سیاست شده است و عده‌ای که زبان امریکایی را در دهان می‌چرخانند، مکرر و مستمر القا می‌کنند که ما قطع ارتباط را خواسته‌ایم و اکنون نیز مخالف برقراری ارتباط هستیم! در حالی که موضوع درست برعکس است و این را مردم و به ویژه جوانان باید بخوبی بدانند.

جمهوری اسلامی ایران، هیچ گاه خواهان قطع ارتباط با امریکا یا سایر کشورها [به جز اسرائیل که یک رژیم غاصب و جعلی است]، نبوده و نیست. منتهی ارتباطی سالم، معقول، مبتنی بر عزّت، احترام و رعایت حقوق و منافع طرفین.

اما امریکا فقط خواهان برقراری ارتباط در «نظام سلطه» و چارچوب‌های استعماری است. در واقع این امریکا است که به خاطر قدرت و ثروت و نیز عطش حکومت بر جهان، ارتباط سالم را نمی‌خواهد و فقط خواهان رابطه‌ی گرگ و میش یا هویچ و چماق است.

الف – ارتباط با امریکا به مثابه پیشرفت نیست و این دروغ دومی است که به اذهان عمومی القا می‌کنند و اساساً ارتباط از نوع استعماری و استثماری و وابستگی، هیچ گاه پیشرفتی را به ارمغان نیاورده و نمی‌آورد. اگر می‌خواهیم پیشرفت کنیم، باید خود را باور کنیم، ذلیل دگیران نباشیم و به سرمایه‌های خود توجه داشته باشیم، نه این که متکدی پیشرفت از ناحیه‌ی دیگران باشیم.

ب – باید باور کنیم که امریکا خواهان پیشرفت ما نیست که ارتباط با او منتج به پیشرفتی گردد، چنان چه شاهدیم چه قبل از پیروزی انقلاب و چه بعد از آن با پیشرفت این کشور به شدت مخالف و حتی دشمنی کرده است.

این امریکاست که از همان ابتدای استقرار جمهوری اسلامی ایران و خروج این کشور و این ملّت از نظام سلطه، استقلال ارضی ما را مورد تعرض و تهاجم قرار داد – جنگ‌ها و فتنه‌های داخلی به راه انداخت – شخصیت‌ها علمی، مذهبی و سیاسی ما را ترور کرد – تحریم اقتصادی را تحمیل کرد ... و اکنون نیز با هر گونه پیشرفت [حتی علمی] در این کشور مخالفت و دشمنی دارد. حال آیا سادگی نیست که گمان کنیم پیشرفت ما منوط به چنین ارتباطی با چنین زورگویی می‌باشد؟!

ج – البته پیشرفت نیز تعاریف خود را دارد و جوامع (ملل) نیز در اموری پیش‌رفت و در اموری پس‌رفت داشته و دارند.

به عنوان مثال: امریکا امروز به لحاظ تکنولوژی [چه در صنعت ارتباطات و چه در صنایع نظامی یا یا سایر صنایع] پیشرفت خیره کننده‌ای دارد، اما به لحاظ اقتصادی کاملاً دچار رکود و ورشکستگی شده است - مردمش به لحاظ امنیت شخصی، اجتماعی، شغلی، سلامت و حتی جانی، در امان نیستند – به لحاظ سیاست داخلی دچار تنش شده و در سیاست خارجی نیز کاملاً ورشکسته است – به لحاظ محبوبیت و مقبولیت در اذهان عمومی، منفورترین کشور دنیاست – به لحاظ سلامت اخلاق و روان، کاملاً به هم ریخته است و ... .اما در تبلیغات و ایجاد جنگ روانی، به ویژه برای اذهان عمومی جهان سومی‌ها و یا به اصطلاح کشورهای در حال توسعه، بسیار پیشرفته است.

د – مالزی نیز از پیشرفت‌های چشمگیر و غیر قابل انکار اقتصادی برخوردار بوده است، اما مالزی و امثال مالزی نیز کشور مستقلی نیستند، پیشرفت‌هایی داشته و متحمل رکودها و پس‌رفت‌های بسیاری نیز هستند و اگر بخواهند کمی به خود آیند و استقلال سیاسی، ارضی، اقتصادی، فرهنگی و ... خود را بخواهند، به سرنوشت شومی دچار خواهند شد.

دیری نخواهد گذشت که با توجه به آن چه در عرصه‌های متفاوت سیاسی، اقتصادی و به ویژه فرهنگی در مالزی اتفاق افتاده و در حال وقوع است، شاهد چالش‌ها و تنش‌های جدی خواهیم بود.

ساخت پایتختی جدید و هجرت دادن مسلمانان از کوآلالامپور به آن با وام مسکن و خودرو، ساخت بت‌های بسیار بزرگ و بلندتر در کنار مساجد معروف، سرمایه‌گذاری کلان در ترویج بودیسم در این کشور اسلامی، تقسیم جامعه به بودایی ، چینی و مسلمان، فروش گروهی زنان مستمند مسلمان به شیوخ عرب و ...، هیچ کدام اتفاقی نیست و به سوی هدف معینی برنامه‌ریزی شده است و چه بسا دیر یا زود درگیری‌های شدید فرقه‌ای و مذهبی بین بودایی‌ها و مسلمانان مالزی نیز پیش آید و تا تجزیه طلبی نیز پیش رود. این استراتژی کلان و کلی امریکا برای تمامی کشورهای بزرگ و به ویژه اسلامی آسیاست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۱/۲۱
آلبالا لیل والا

نظرات  (۶)

۲۲ فروردين ۹۳ ، ۱۶:۵۰ در پاسخ " به دنبال حقیقت"
شاید "امروز هم فقط ما مسلمان نماها قدرت نابودی اسلام را داریم نه آمریکا و اعوان و انصار بد بختش"
اما یادت نرود که در این سرزمین فقط من و تو نیستیم
مردان این سرزمین وارثان خون همت و خرازی و پاوه و باکری و علم الهدی ها هستند
هنوز هزاران "احمدی روشن" در صف فدائیان رهبری هستند
و هزاران "طهرانی مقدم" از دل هشت سال دفاع مقدس بیرون زده و تمام قدایستاده اند
شاگردان مکتب سید علی خامنه ای اگر از یارارن خمینی بیشتر نباشند کمتر هم نیستند
شما به خودت و به من نگاه نکن
خون شهید آوینی هزاران آوینی دیگر را برای این انقلاب زنده کرده است
منتهی سست ایمانی من و شما و قهقه های دیپلمات های ما با استکبار متوجه این موضوع نیستند
موضوعی که امام خمینی در آخر جنگ همچون اول جنگ به آن ایمان داشت اما برخی اراده های سست و ضعیف باعث شد امام جام زهر را اختیار کند
و اینان هر لحظه آماده اند که از غلفت من و تو استفاده کنندو دگر بار جام زهری به ولی زمان بنوشانند

۲۱ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۵۴ رابطه با امریکا یا منافقانه به اسلام عمل کردن
رابطه نداشتن با اسلام حقیقی توسط روحانیون و مسلمانان قلابی بسیار وحشتناک تر است از رابطه با آمریکا
اگر  مردمان این کشور به اسلام راستین عمل می نمودند و نه به اسلام هوای نفس  آن گاه جهان را یاری ما نبود اما امروز به علت منافقانه عمل کردن به دین مبین اسلام
در امتحان سختی قرار گرفته ایم


۲۱ فروردين ۹۳ ، ۲۳:۳۸ به دنبال حقیقت
سلام
آیا مشکل امام علی علیه السلام  بعد از رحلت پیامبر کفار بودند یا منافقین مسلمان نما؟
حق امام علی ع را مسلمانان و یاوران پیامبر از بین بردند و آن ظلم تاریخ را به تمام انسانها در طول تاریخ نمودند
مگر حضرت زهرا س را کافران و منکران معاد به شهادت رساندند؟
مشکل مسلمان نما هایی است که دایه داغتر از مادر گشته اند برای اسلام
مشکل جهل و شرک توامان با نفاق است
امام علی ع در سه جنگ خود با مسلمانان جنگید ( همان منافقان و مسلمانان احمق و نادان) یا کفار ؟
آیا  مشکل امام ع حسن معاویه بود ؟
مشکل حسن بصری ها و ابو موسی اشعری هاست
خیر مشکل امام حسن ع یاران نامرد و پول پرست و قدرت طلب و عافیت طلب بود
مشکل امام حسین ع که بسیار دردمندانه تر است واویلاست در این دشمنی
که تمام عالم به جنگ ولی خدا می آیند تمام عالم اسلام به جنگ ولی خدا و تمام اسلام می آیند
.
.
.
حال امروز ما
مشکل ما که کفار عالم نیست !
مشکل ما خودمان است
 از ماست که بر ماست
مشکل نفاق جاری در جامعه اسلامی است
نفاقی که بسیار پویاتر است از اسلام راکد ما
نفقی که در پس اسلام ظاهزی و قشری ما پرده زده و منتظر ولی خداست تا آن را هم به فجیع ترین وضع به شهادت برساند
مگر نه این است که قاتلان امام حسین به قصد قربت الی الله به کربلا آمدند
آری برادر
ای برادران دینی ام
آمزیکا هیچ غلطی نمی تواند بکند به فرموده پیر جماران امام خمینی ره
اما منافقین مسلمان و جاهلین مسلمان آنقدر قدرت دارند که می توانند هم آمریکا را هم اسلام را و هم خودشان را به نابودی بکشانند
مگر بعد امام حسین ع حکومت یزید ماند؟
مگر قاتلین امام حسین از دنیا بهره بردند؟
آری نفاق آنقدر قدرت دارد که هزاران بمب اتم هم یاری مقابله با آن را ندارد
جهل هم مزضی خطرناک تر از نفاق این بدتر از آن و آن بدتر از این
درد امروز جامعه ما برادری منافقین و جاهلین است
درد امروز جامعه ما به فرموده معصوم :
که فرمودند دو دسته کمر اسلام را می شکنند
عالم متهتک و جاهل متنسک
ترجمه نمی کنم تا کسانی که ترجمه این روایت را نمی دانند احساس خطر کنند و از خود بپرسند چرا با قول معصوم آشنایی ندارند چرا از این حقایق راهگشا خبر ندارند
چقدر ما خوش خیالیم و خود را به خواب زده ایم
ای بابا آن کسانی که بیست و سه سال پیامبر برایشان زحمت کشید و راه را به آن ها نشان داد و حقایق را به همراه پیامبر چشیدند آخر کار به جز تعداد اندکی همگی جهنم را برای خود شش دانگه کردند
امام معصوم بالای سرشان بود و امام را می کشتند وای به حال ما که نه امام معصمو دیده ایم و بسیار پرمدعی که ابتلا و امتحان مدعیان بسیارسخت تر است
آره
مشکل ما خودمان است این اسلام راکد و بی تحرک که بسیار خطرناکتر است از کفر و نفاق متحرک
امروز اگر اسلام را به درستی به جوانان و مردمان این کشور عرضه می داشتند آیا ما اینقدر مشکل داشتیم
مگر نه این است که امام عصر ارواحنا لمقدمه الفدا اسلام را به درستی به مردمان آخرالزمان ارایه می کنند
آری ما امروز نیازمند اسلام راستین اول انقلاب هستیم که جهان را به لرزه انداخت و خواب مستکبرین را آشفته نمود
اما امروز چه شده است که مستکبرین عالم روز روشن ما را به تاریکی مبدل ساخته اند
آری در این موقع است که موحدان راستین از منافقین و . . .
شاخته می شوند
حرف بسیار است و گوش نیست
که هرچند دل لازم است در میدان جهاد
حقیقتا خسته ام از این همه نفاق درونی خودم و ذیگران
گویی باز هم انگشت شمارند یاوران علی ع
اما همه پر مدعی ولایت هستیم و این درد بزرگ ادعا و منیت است که مارا غافل از درمانمان ساخته
و ترسم از آن است که تمام ما سینه زنان امام حسین و مدعیان ولایت فردا چون عاشورا امام خود را مثله کنیم
که آنانی که در مقابل حسین ع ایستادند همگی مسلمان بودند از جنس ما
امروز هم فقط ما مسلمان نماها قدرت نابودی اسلام را داریم نه آمریکا و اعوان و انصار بد بختش

اقتصاد آزاد ،مدیریت کارامد،نداشتن احمدی نژاد مستبد و... 
۲۱ فروردين ۹۳ ، ۰۹:۲۹ سید مجتبی علمدار
بسم الله الرحمن الرحیم
السلام علیک ای اباصالح المهدی ادرکنی
سلام علیکم
امروز در دهلاویه میخوانیم:
1.زندگینامه شهید عبدالحسین برونسی (قسمت اول)
2.قسمتی از وصیتنامه شهید مجتبی بابایی زاده (قسمت اول )
3.مصباح الشریعه و مفتاح الحقیقه (قسمت اول)
4.ناگفته هایی از آیت الله بهجت(قسمت اول)
5.گمنامی به بهانه ی فاطمیه
نظر یادتون نره
http://dehlaveye.blog.ir/
یا علی التماس دعا
سلام. آفرین! به وبلاگ من هم سر بزن. نظر یادت نره. مرگ بر آمریکا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی