والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

آینه حقیقت

چهارشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۳، ۰۳:۴۰ ب.ظ

چیستی حقیقت

چند روز قبل در کوچه با یکی از اعضای مؤسسه‌ی حضرت حجت(عج) برخورد نموده و با وی هم‌صحبت شدم. وی بیشتر به دفاع از نظریات و عملکرد مؤسسه(مانند کتاب عهد ماندگار) و انتقاد از مخالفین خود پرداخت. او در خلال سخنانش مطلبی را گفت که قابل تأمل است: «حقیقت آینه‌ای بود که خداوند متعال آن را به زمین انداخت، در نتیجه آینه شکست، هرکس تکه‌ای از این آینه را برداشته و آن‌چه را که در آینه می‌بیند حقیقت می‌پندارد، در صورتی که تکه‌های شکسته‌ی آینه نمی‌تواند همه‌ی حقیقت را نشان دهد، پس همه‌ی افراد حق را می‌گویند ولی نه همه‌ی آن را، پس هیچ‌کس ناحق نیست!»

البته من نمی‌دانم که این سخنان نظر شخصی وی است یا اینکه ایشان اعتقاد غالب و حاکم بر مؤسسه را بیان کردند ولی بهر حال در خصوص این نظریه چند نکته قابل ذکر است:

  1. خداوند متعال حقایق را به توسط پیامبران نازل نموده و پیامبران هم حقیقت را به طور سالم و بدون نقص به بشریت رسانده‌اند و اگر بپذیریم که تشبیه حقیقت به آینه تشبیه درستی باشد، باید گفت که این آینه کاملاً سالم به دست ما رسیده است.
  2. مسلماً آینه حقیقت همان پیامبران و اولیای الهی(علیهم‌السلام) می‌باشند که هرکدام بدون شکستگی، آینه‌ی تمام‌نمای خداوند متعال و نمایان‌گر کمال حقیقت می‌باشند و به هرکدام که بنگریم کل حقیقت را می‌بینیم نه بخشی از حقیقت را.
  3. پذیرش شکسته شدن آینه حقیقت در واقع اهانت به خداوند متعال و پیامبران و اولیا(علیهم‌السلام) و نادیده گرفتن قدرت لایزال خداوند متعال می‌باشد.
  4. این سخن بدین معناست که جناح‌ها و گروه‌های مختلف همه بر حق هستند منتها چون تکه‌ای از آینه را در دست دارند تنها گویای بخشی از حقیقت هستند و مطلب ناحقی نمی‌گویند! این مطلب همان اندیشه‌ی پلورالیسم یا تکثرگرایی است که در لسان آیات قرآن و روایات و نیز از منظر عقل مردود است.
  5. به فرض این‌که آینه‌ی حقیقت به محض نزول شکسته باشد، لکن باز هم تکه‌های شکسته‌ی آن توانایی نشان دادن همه‌ی حقیقت را دارند. مشکل این‌جاست که آقایان مؤسسه، آینه و یا تکه‌های آن را مقابل خود گرفته و می‌گویند حقیقت آن است که ما در آینه می‌بینیم(و بدیهی است که در این حالت فقط خود را می‌بینند)؛ حال آن‌که اگر آینه را حرکت بدهند غیر از خود چیزهای دیگری را نیز در آینه خواهند دید. پیشنهاد می‌کنیم که آقایان گهگاهی زاویه‌ی آینه را تغییر دهند.
  6. به نظر می‌رسد آقایان مؤسسه تمایل دارند که آن بخشی از حقیقت را در تکه‌ی آینه ببینند که به نفع خودشان باشد و لذا اگر دیگران به روش‌های مختلف بخش‌های دیگری از حقیقت را مقابل آینه‌ی آنان قرار دهند برای ایشان قابل رؤیت نیست!!
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۵/۰۱
والفجری ها

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی