والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

12شهریور ماه، روزی که دقیقاً یک سال از آغاز به کار شورای چهارم می‌گذرد؛ به همین مناسبت و به همت مؤسسه‌ی والفجر، نشستی با شرکت جناب آقای حسین رحیمی عضو محترم شورای اسلامی شهر خمینی‌شهر در مسجد جامع امام خمینی(ره) برگزار شد و به نقد و بررسی حضور یک‌ساله‌ی ایشان در شورا و پاسخ به سؤالات حضار پرداخته شد. خاطر نشان می سازد در این جلسه برخی از مطالبات مردمی محله ی اندآن مورد بررسی قرار گرفته است و موضوع جلسه نیز در همین راستا بوده است.

جناب آقای رحیمی در ابتدا سخنانی ایراد نمودند. وی به سختی کار در خمینی‌شهر و شهرداری اشاره کرد و گفت که در خمینی‌شهر، تراکم جمعیت زیاد و مساحت کم و درآمد ناچیز و وجود مشکلات متعدد و مطالبات فراوان، کار را بر شهرداری سخت کرده است. ایشان از کاهش شدید اعتبارات دولتی برای شهرداری‌ها انتقاد کرد و گفت که طبق مصوبه‌ی مجلس از دهه 60 ، شهرداری‌ها خودگردان شده‌اند و اکثر درآمد شهرداری از مردم تأمین می‌شود. وی به تخصیص مبلغ یازده میلیارد تومان توسط دولت برای شهرداری خمینی‌شهر جهت رفع عوارض آلایندگی پالایشگاه و نیروگاه اشاره و اضافه کرد که از این مبلغ حتی یک ریال هم به شهرداری خمینی‌شهر پرداخت نشد بدین بهانه که این این واحدهای صنعتی مجهز به فیلتر شده‌اند و آلایندگی ندارند و دیگر نیازی به پرداخت عوارض نیست!!!!


آقای رحیمی با اشاره به وجود دانشگاه صنعتی اصفهان در اراضی خمینی‌شهر گفت: این دانشگاه به علت عوارض ساخت و سازهای خود بیش از 60 میلیارد تومان به شهرداری خمینی‌شهر بدهکار است که تاکنون پرداخت نشده است.
وی با اشاره به افزایش هزینه‌های دریافتی توسط شهرداری و بیمه و سازمان نظام مهندسی از مردم گفت که تلاش‌های زیادی در راستای کاهش وجوه دریافتی از مردم شده است و البته درآمد شهرداری هم به حداقل رسیده است.
عضو شورای اسلامی شهر گفت: شهرداری برای اداره‌ی شهر فعالیت شبانه روزی دارد و با وجود تمامی مشکلات، خدمات قابل توجهی را نیز ارائه داده است و عزم جدی برای خدمت به مردم دارد. وی از مردم درخواست کرد که شهرداری را از خود بدانند و به آن اعتماد داشته باشند.
آقای رحیمی با اشاره به اصلاح قانون 101 شهرداری در مجلس، تأکید کرد که مردم در خرید و فروش‌ها و معاملات و تنظیم قولنامه‌ها نهایت دقت را بنمایند تا در خصوص عوارض تفکیک به مشکل برخورد نکنند و بهتر است که در این خصوص با مشورت قبلی با شهرداری اقدام کنند.

این عضو شورای شهر در ادامه به تعدادی از سؤلات حضار پاسخ دادند که به طور اختصار نقل می‌شود:
•    جناب آقای رحیمی؛ برخی می‌گویند که جنابعالی را قبل از رأی آوردن بیشتر می‌دیدند ولی پس از انتخابات مانند بعضی از مسئولین کم‌پیدا شده‌اید، علت چیست؟ و اصولاً مردم چگونه می‌توانند برای مطالبات خود به شما دسترسی داشته باشند؟
بنده این انتقاد را می‌پذیرم. البته پس از ورود به شورا با انبوهی از کارها مواجه شدم که حقیقتاً وقت آزادی برای بنده باقی نمی‌گذارد . با این حال در این خصوص از مردم عزیز عذرخواهی می‌کنم. جهت مراجعات علاوه بر ساعات حضور بنده در شهرداری و پاسخگویی به مردم، درب خانه‌ی من نیز گاها" تا ساعت یک بامداد به روی مردم باز است و آماده‌ی پاسخگویی می‌باشم، تلفن همراه من نیز همیشه روشن است.
•    جنابعالی در ابتدا فرمودید که درآمد شهرداری‌ها فقط از مردم تأمین می‌شود و البته به این نکته نیز اشاره کردید که درآمد شهر شاهین شهر چند برابر خمینی‌شهر است، علت این امر چیست؟ با وجود این‌که شاهین‌شهر هم از نظر مساحت و هم از نظر جمعیت از خمینی‌شهر کمتر است.
بر اساس قانون شهرداری می‌تواند از کارخانجات صنعتی که در محدوده‌ی شهر خود قرار دارند عوارض دریافت کند. شهرداری شاهین‌شهر از محل صدها واحد صنعتی و کارگاهی اطراف خود و به‌ویژه پالایشگاه و نیروگاه درآمد قابل توجهی دارد علاوه بر آن یک دهم مشکلات خمینی شهر از جمله بافت فرسوده شهری را هم ندارد.

•    شما در ابتدا همه‌ی تقصیر را گردن دولت انداخته و گفتید که چون دولت کمکی به شهرداری نمی‌کند، نمی توان خدمات قابل توجهی ارائه داد، پس شورا در این زمینه چه می‌کند؟ آیا راهکاری برای رفع این مشکل اندیشیده شده است؟
البته دولت هم بر اساس قانون تعیین تکلیف می‌کند. منتها در این دو سه سال اخیر کمکهای دولت کاهش یافت و همان مقدار کمک اندک از طرف دولت هم که در زمینه‌ی آلایندگی و حمل و نقل پرداخت می‌شد لغو شد. در مورد دانشگاه صنعتی اصفهان هم ارکان دولت و مجلس تصمیم‌گیری می‌کنند و تنها کاری که ما می‌توانیم انجام دهیم این است که از طریق کمیسیون ماده 77 پیگیری کنیم که پیگیریهای متعددی هم در این زمینه انجام شده است. در خصوص تأمین درآمد هم تلاش‌های قابل توجهی توسط شهردار محترم و اعضای شورای اسلامی شهر انجام شده یا در حال انجام است و در خصوص مطالبات دولتی نیز ما دنبال احقاق حقوق شهر هستیم و به هر حال امیدوار هستیم که طلب خود را بویژه از دانشگاه صنعتی دریافت کنیم حتی از طریق پیگیری حقوقی از مراجع قضایی.

 

•    برخی از مردم محل بر این عقیده‌اند که در خدمات شهری، محله‌ی اندآن مورد ظلم واقع شده است و بیشتر به محل‌های دیگر رسیدگی می‌شود؛ چرا؟
این‌که به محله ی اندآن رسیدگی نمی‌شود را مردم دیگر محل‌ها نیز می‌گویند و ما در هر نقطه از شهر رفتیم همین ایراد را می‌گیرند، به طور کلی خمینی‌شهر دچار عقب‌ ماندگی است و ما در شهرمان منطقه‌ی برخوردار نداریم بلکه منطقه‌ی محروم و محروم‌تر داریم. به همین علت هم کار در خمینی‌شهر سخت است.

•    چرا در محله‌ی اندآن هیچ فضای سبزی نیست؟ با توجه به این‌که یکی از شعارهای انتخاباتی جنابعالی احداث پارک در محل بوده‌است، آیا این شعار در زمان مسئولیت شما در شورا محقق خواهد شد؟
در شورای قبلی طرح جامعی تصویب شده بود که در آن نقاطی در شهر و ازجمله محله‌ی اندآن به عنوان فضای سبز و پارک در نظر گرفته شده بود منتها بعضاً قابلیت پارک شدن نداشت مانند قبرستان باجی در محله‌ی اندآن. ما به محض ورود به شورا طرح جامع جدید شهر را تصویب نموده و به وزارت کشور ارسال کردیم. در این طرح دو نقطه در محله ی اندآن نیز به عنوان پارک در نظر گرفته شده است. علیرغم پیگیری‌های فراوان این طرح هنوز ابلاغ نشده است چرا که شهرداری براساس این طرح می‌تواند اقدام کند. ما به محض ابلاغ این طرح، کار را به صورت عملیاتی آغاز خواهیم کرد.
لازم به ذکر است که با وجود عدم ابلاغ طرح جامع از سوی وزارت کشور، در طرح‌های امسال شهرداری و بر اساس درآمد شهرداری، آزادسازی چهار خیابان در اولویت قرار گرفته است، خیابان‌های شهید صدوقی، 17شهریور، مرکزی و خیابان شهیدان موسوی.
 
•    برخی کوچه‌های محل همچنان خاکی است، مانند برخی کوچه‌های خیابان شهید فهمیده و کوچه‌های پشت مسجد حضرت حجت(عج) و حتی کوچه‌هایی که برای آب و فاضلاب و گاز حفر کرده اند. با توجه به نزدیک شدن فصل سرما و بارندگی، آیا برنامه‌ای برای آسفالت این معابر دارید؟
راجع به آسفالت کوچه‌ها از شهردار محترم قول گرفته‌ایم که تا پایان امسال بحث لکه‌گیری در شهر انجام و تکمیل شود و در حال حاضر توسط شهرداری‌های مناطق در حال انجام است. در منطقه‌ی یک که بزرگترین منطقه‌ی شهرداری است، تاکنون تنها30 درصد لکه‌گیری انجام شده است  که قسمتی از محله اندآن  را نیز شامل شده و مابقی مانده است.

•    سایر فعالیت‌های انجام شده و طرح‌ها و برنامه‌ها؟
•    اقدام در راستای اصلاح نقطه کور ترافیکی انتهای خیابان مدرس و تخریب منزل مسکونی واقع در ابتدای کوچه‌ی خورشید تا چند روز آینده و انشاءاله در آینده احداث میدان بزرگ در انتهای خیابان مدرس
•    پیگیری‌های متعدد جهت آزادسازی روبروی خانه‌ی مجیر و احداث پارکینگ خیابان مدرس
•    پیگیری ایجاد خط اتوبوس‌رانی در خیابان شهید فهمیده
•    پیگیری روشنایی خیابان شهید فهمیده و قول مساعد نماینده‌ی محترم در این رابطه
•    تخریب خانه‌های مخروبه‌ای که موجب سلب آسایش از مجاوران آن شده است که در دو سه نقطه تخریب شده و مابقی در حال پیگیری است
•    نامگذاری کوچه‌ها و معابر خیابان شهید فهمیده
•    پیگیری احیاء جوی‌های آب و تخریب پل‌های غیر اصولی بر روی جوی‌ها
•    آذین‌بندی خبابان‌های شهر و از جمله خیابان مدرس
•    پیگیری قطعی برق قسمتی از شهر و از‌جمله بخشی از خیابان شهید فهمیده و خیابان مدرس
•    حل شدن بخشی از مشکل کمبود فشار آب در خیابان شهید فهمیده و پیگیری رفع این مشکل در مابقی این خیابان و به طور کلی رفع مشکل کمبود فشار آب
•    تلاش در جهت آزادسازی ادامه خیابان شهیدان موسوی
آقای رحیمی در پایان نیز به برخی نکات اشاره کردند:
•    مسدود‌شدن تقاطع خیابان شهید فهمیده ربطی به بنده و شورا ندارد. پلیس راهنمایی و رانندگی پس از تشخیص نقطه‌ای به عنوان نقطه‌ی حادثه‌خیز، آن را به شورای ترافیک شهرستان اعلام می نماید و پس از تصویب آن در شورای ترافیک، شهرداری موظف به اجرای آن است.
•    از مردم عزیز خواهش می کنم که شهرداری را در اجرای طرح های عمرانی و خدمات شهری از جمله نظافت عمومی شهر یاری نموده و همه خود را در برابر حفظ زیبایی محل زندگی خود و فرزندانمان مسئول بدانیم که البته همین گونه است. همچنین تا پایان سال 1393 عوارض املاک خود را پرداخت کنندو در خصوص احیاء بافت فرسوده و تعریض خیابان ها و کوچه ها و معابر با شهرداری همکاری نمایند تا شامل تخفیفات ویژه‌ی شهرداری شوند.
•    ما از افزایش قیمت‌های زمین‌ها و املاک اندآن انتقاد داریم و تلاش‌هایی نیز در راستای کاهش قیمت‌ها انجام شده است که تا حدودی موفق شده‌ایم. از مردم می‌خواهیم که اجازه ندهند قیمت‌ها به این شکل بالا رود.
•    در پایان نیز از همه‌ی مردم شهر به‌ویژه مردم محله ی اندآن و همچنین حضار جلسه تشکر و قدردانی نمودند.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۶/۲۴
والفجری ها

نظرات  (۱۳)

۲۲ مهر ۹۳ ، ۰۸:۳۶ مهندسی معکوس
پس نتیجه میگیریم که نماینده های محل ما کم بوده!
باید آقای علی اکبر کمالی و خانم کاظمی هم رای می آوردند که اگه آقای رحیمی جلسه را ترک کردند یکی باشه که از آبروی محل دفاع کنه!!!


من سوسانو را دوست دارم
رحیمی اولین بارش نبوده که جلسه را ترک کرده. پارسال هم این کار را کرده. واسه شهردار اصلا نبوده تو جلسه که بخاد رای بده! 
خلیلی اگه جلسه را ترک کرده 2 نفر دیگه از محلشون بودند که از ابروی محلشون دفاع کنند. املایی اگه جلسه را ترک کرده 1 نفر دیگه از محلشون تو جلسه بوده. صالحی اگه جلسه را ترک کرده 3 نفر دیگه از محلشون بودند که از ابروی محلشون دفاع کنند. شجاعی اگه جلسه را ترک کرده 2 نفر دیگه از محلشون تو جلسه بوده
رحیمی اولین بارش نبوده که جلسه را ترک کرده. پارسال هم این کار را کرده. واسه شهردار اصلا نبوده تو جلسه که بخاد رای بده! 
خلیلی اگه جلسه را ترک کرده 2 نفر دیگه از محلشون بودند که از ابروی محلشون دفاع کنند. املایی اگه جلسه را ترک کرده 1 نفر دیگه از محلشون تو جلسه بوده. صالحی اگه جلسه را ترک کرده 3 نفر دیگه از محلشون بودند که از ابروی محلشون دفاع کنند. شجاعی اگه جلسه را ترک کرده 2 نفر دیگه از محلشون تو جلسه بوده

آقای خلیلی هم جلسه را ترک کرده پس آبروی فروشان رفت!!! آقای املایی هم همینطور پس آبروی خوزان هم رفت!!! آقای صالحی هم...پس آبروی جوی آباد هم رفت!!! آقای دکتر شجاعی هم...پس آبروی ورنوسفادران هم رفت!!!

رحیمی فراموش کرد بگه که از جمله عملکردش ترک جلسات شورا در مواقع رای گیری بوده! پارسال موقع رای گیری برای انتخاب شهردار جلسه را ترک کرده و رای نداده! امسال هم برای انتخاب هیات رییسه جلسه را ترک کرده. راه حل بهتری به ذهن ایشون نمیرسد؟ آبروی محله ما را در شورا برده است.

سلام؛

من جلسه آقای رحیمی را بودم، متاسفانه بعضی موارد سانسور شده است که اگر از طرف والفجریها باشد گه خیلی بد است و اگر از طرف خود حسین رحیمی باشه که بدتر.

مثلا بعضی از کارها و برنامه های مورد ادعای حسین حذف شده است مانند ایجاد پارکینگ و بازارچه و آبنما روبروی خانه مجیر، تبدیل گورستان کنار غسالخانه محل به پارک(که البته الان پارک هست و نیازی به تبدیل کردن ندارد!)، آذین بندی خیابان شهید فهمیده مانند خیابان مدرس. رحیمی گفت که بودجه شاهین شهر 20 برابر خمینی شهر است و همچنین بیش از 400 کارخانه در اطراف شاهین شهر که این ارقام حذف شده و از واژه های مبهم استفاده شده است، همچنین متذکر شدند که هم محلیها خرید و فروشهای خود را تنها بین خودشان انجام د هند و با غریبه ها وارد معامله نشوند.  و موراد مذکور در این گزارش نیامده است و من فایل صوتی ضبط شده آن توسط گوشی موبایل خودم را دارم که در صورت نیاز رو خواهم کرد. بهرحال دست اندرکاران وبلاگ پاسخ دهند که چرا در گزارشهای خود صداقت ندارند.

سلام خسته نباشید کارهای اینچنینی برنامه ریزی بیشتری می طلبه به نظر بنده جلسه آفای رحیمی بیشتر بیان مشکلات شهر بود تا گزارش عملکرد یکساله ایشان  ومن الله توفیق
سلام؛
من نمیدونم که چرا با وجود یک روحانی توانمند همچون حاج آقای عابدی، در مواقعی که حاج آقای اصغری نیستند از روحانیون گمنامی استفاده می‌شود که بعضا حتی حمد و سوره را هم بلد نیستند درست بخوانند! و در کل قدر آقای عابدی دانسته نمی‌شود. این مطلبی است که حاج آقای اصغری باید جواب دهند چرا که حرفهای زیادی در این خصوص پشت سر ایشان زده می‌شود.
 

آقای رحیمی عزیز

مردم محل بودن گوش شنوایی برا شنیدن مشکلاتشان  و حضور  نماینده شان را در کنارشان را بیشتر نیاز دارند

همه کم و بیش مطلع هستند که مشکلات فراوانی که در محل و شهرمان طی چندین دهه بر جای مانده را با یک سال و دو سال و... نمیتوان حل کرد.

تشکر از والفجری ها بابت برگزاری جلسه.

حق گرفتنی است
شما مسئولین که همیشه فریاد نداریم نداریم و بودجه نیست و شهر درآمد نداره را سر میدهید چرا با 60000000000 تومان مطالبات مردم این شهر از یک مجموعه به سادگی برخورد میکنید؟
این ظلمی بزرگ در حق مردم است
شهرداری و مسولین شهر برای دریافت عوارض خون مردم را تو شیشه میکنه اما وقتی پای دریافت مطالبات سنگینی چون دانشگاه صنعتی میاد وسط باسادگی از اون عبور میکنند
اگه شما عرضه گرفتن این حق و حقوق را ندارید بسپارید به خود مردم تا ببینید چطور دریافت خواهند

ضمن خسته نباشی به آقای حسین رحیمی و سایر اعضاء

نماینده ها توضیح کارها و برنامه های انجام شده در شهر را نیز جزِئی از وظایف خود بدانید

و اینکه 3 سال دیگه فرصت باقیست برای تمامی وعده هایی که در انتخابات خونه به خونه و مسجد به مسجد به مردم وعده داده اید

اگر در انجام آن موفق بوده اید که الحمدلله و اگر تلاشی کرده اید و به ثمر ننشسته برای مردم  آگاه شهر خود توضیح دهید که در آینده هم مردم به وعده های کاندیداها اطمینان داشته باشند

خداوند همه خدمت گزاران به این نظام و مردم خوبش را حفظ و حمایت فرماید انشاالله.

سلام؛
واقعا شما دیگه چه آدمهایی هستید؟! چرا حرفهای حسین را سانسور کرده‌اید؟ چرا بعضی از جملات را عوض کرده‌اید؟ شما که خود را اولین رسانه‌ی محل می‌دانید باید در خبررسانی صادق باشید. فأین تذهبون؟

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی