والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

اولین رسانه فرهنگی، سیاسی محله اندآن

والفجر

مپـندار که تنها کربـلائیان را بدان بـلا آزموده اند ولاغیر
وسعت صحرای کربلا به اندازه همه تاریخ است،
ای دل تو چه می کنی ؟ می مانی یا می روی ؟
داد از آن اختـیار که تـرا از حسین (ع) جـدا کند.

Google

در اين وبلاگ
در كل اينترنت
وبلاگ-کد جستجوی گوگل
پیام های کوتاه
  • ۱ ارديبهشت ۹۲ , ۱۳:۳۷
    سلام
آخرین نظرات
پیوندها

code by: moisrex.r98.ir
وبلاگکد اوقات شرعیاوقات شرعی خمینی شهر

ورزشگاه شهدای اندآن در سال 79 به همت خیرین محل، کلنگ زنی می شود تا زمین خاکیِ آن، هم محلی برای فوتبالِ فوتبالدوستانِ کوچک و بزرگ باشد و هم نگاه به آن امیدی برای احداث یک مجموعه بزرگ و مجهز ورزشی را در دلها زنده نگه دارد. سال 80 نماینده وقت شهر در مجلس، 5 میلیون تومان برای این ورزشگاه اختصاص می دهد تا دور تا دور ورزشگاه را دیوار بکشند، هر چند پول، کافی نیست و این دیوار کشی یک سال طول می کشد اما بالاخره تربیت بدنی آن را کامل می کند. قسمتی از ورزشگاه هم آسفالت می شود تا بچه ها کمتر گرد و خاک کنند و بر روی زمین صافتری زیر توپ بزنند. از این به بعد همه چیز متوقف می شود تا پایان دولت هشتم.

با این وجود ورزشکارانِ محل از این دیوارها و زمین آسفالت نهایت استفاده را می کنند. فوتبال بازی کردن و تماشای آن، برنامه ی ثابتِ هفتگی بعضی از جوانان محل، در این سال ها است. مخصوصا جمعه ها و ایام تعطیلات عید نوروز که مسابقات، هیجان مخصوص خود را دارد.

با شروع دولت نهم و آغاز سفرهای استانی، ساخت و ساز ورزشگاه سرعت می گیرد. ابتدا زیرساخت های مورد نیاز از جمله تاسیسات زمین چمن، چاه عمیق و مخزن آب و ساختمان اداری شکل می گیرد. تهیه و نصب تجهیزات لازم برای ورزش صبحگاهی و آماده کردن کمربند آسفالته داخل ورزشگاه برای پیاده روی اقدام بعدی صورت گرفته در ورزشگاه شهدای محل می شود. از آن به بعد همه ی همت ها جزم می شود تا اولین سالن ورزشی برای محله اندآن بر پا شود. "سالن ولایت" در سال 90 با پیگیری های معتمدین محل و کمک های نماینده ی وقت شهر در مجلس، پس از دو سال ساخت و ساز افتتاح می شود.

جاده ی سلامت یا همان کمربند داخلی ورزشگاه، هر روز از بعد از نماز صبح تا ساعت 7 در اختیار آقایان است تا با حضور مربی بصورت اصولی حرکات کششی و نرمشی انجام دهند و پس از آن خانم ها از درب کوچک وارد می شوند تا هم پیاده روی کنند و هم تا ظهر در سالن، والیبال و ایروبیک و بدنسازی داشته باشند. به نظر میرسد با وجودِ دو سری تجهیزات ورزشی در دو نقطه از ورزشگاه، بتوان برنامه ی ورزش صبحگاهی را با ایجاد حصار برای خواهران و برادران به صورت همزمان برقرار کرد.

 

هر روز از ساعت 14 و در روزهای تعطیل همه ی سانس های سالن در اختیار فوتبالی ها و والیبال دوستانِ برادر هست تا به نوبت ورزش مورد علاقه خود را در سالن انجام دهند. تا کنون دوره های مختلف فوتسال و والیبال در قالب جام های مختلف توسط بسیج محل در این سالن برگزار شده است. همچنین به جز چند دوره ی ابتدایی مسابقات فوتبال محلی بقیه ی 18 دوره ی این مسابقات در زمین خاکی و آسفالت این ورزشگاه برگزار شده است.

علیرغم هزینه هایی که در این ورزشگاه انجام شده است اما تا رسیدن به نقطه ی مطلوب فاصله ی زیادی وجود دارد. تاسیسات استفاده شده برای زمین چمن به دلیل استفاده نشدن در حال تخریب است و اگر هر چه زودتر اقداماتی در جهت آماده سازی زمین چمن انجام نشود ضرر قابل توجهی به بیت المال وارد می شود. اطلاعات خبرنگار والفجر حاکی از آن است که 80 میلیونی که دولت برای این مکان در نظر گرفته بود به دلیل عدم پیگیری مناسب مسئولین تخصیص داده نشده است.

چهار ماه پیش در مراسم کلنگ زنیِ زورخانه که با حضور مسئولین برگزار شد همه هزینه های ساخت زورخانه بر عهده مردم محل گذاشته شد و ارگانهای دولتی رسما از تقبل هزینه های آن سرباز زدند. محمد عابدی از خیرین فعال محل ضمن گفتن این خبر اضافه کرد در طی مدت دو سالی که آقای صرامی مسئولیت نمایندگی مردم را در مجلس عهده دار شده است علیرغم همه تبلیغاتی که در جهت جذب بودجه برای عمران و آبادانی شهر انجام می داد ریالی به ورزشگاه کمک نکرده است. همچنین دولت یازدهم نیز هیچ بودجه ای برای ورزشگاه اختصاص نداده است.

احداث استخر مناسب برای بخش جنوبی شهر، در قسمت زمین آسفالت ورزشگاه بعد از آنکه زمین چمن به بهره برداری برسد می تواند در توزیع امکانات بین نقاط مختلف شهر تاثیر بسزایی بگذارد. با آزادسازی جاده ی کوتاهِ روبروی ورزشگاه که به خیابان شهید فهمیده می رسد امکان دسترسی سریعتر و راحتتر مردم محل و شهر را به این ورزشگاه فراهم می کند. انتظار می رود مسئولین شهرداری و شورای شهر طبق برنامه اعلامی شان به مردم هر چه سریعتر دست به اقدام بزنند.

 

تصاویری از ورزش صبحگاهی:

 

 

 

 

 

 

 

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۷/۰۸
والفجری ها

نظرات  (۴)

made in indowan
هر جا رسیدید توی نظرات دعوای روحانی و چپ و راست راه می اندازید
یه کم به این فکر کنید که چه درصدی از محل از این امکانات ورزشی استفاده میکنند
چرا از ورزش به عنوان یه روش پیشگیری از انواع درد و مرض و همچنین افزایش نشاط مردم استفاده بهینه نمیشه
آیا ورزشگاه و امکاناتش و برنامه هایی که مثل ورزش صبحگاهی داره خوب به مردم محل معرفی شده
کی باید معرفی کنه؟
چطور باید مردم را ترغیب به ورزش کرد؟
اگه در روند ساخت ورزشگاه بوده باشی متوجه خواهی شد که ادامه ساخت ورزشگاه چند وقتیه که متوقف شده
نیازی به جو سازی و از این صحبت ها نیست
بلکه مسولین وقت شهر و ذولت باید خودشون را نسبت به تکمیل این حداقل امکانات برای محل ما متعهذ بدونند

زنده باد صرامی.
اگر فکر کرده اید با این گزارش های مغرضانه می توانید علیه نماینده فهیم مردم فهیم جوسازی کنید سخت در اشتباهید.
زنده باد صرامی
زنده باد روحانی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی